کد خبر : ۱۳۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
خودروهای افسانه ای تاریخ(5)؛
پیدا کردن هاچ بک خاص در تاریخ شاید با افزایش تعداد زیاد این مدل ها کار سختی به نظر می رسد اما اگر کمی در مورد تاریخ خودرو بدانید حتما با منحصر به فردترین هاچ بک تاریخ آشنا هستید.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نگاه به گذشته تاریخ خودرسازی همیشه می تواند برای افرادی که به این صنعت علاقه دارند جذاب و شگفت انگیز باشد. خودروسازی به قدری گسترده است که در هر کجای تاریخ آن می توان یک خودروی خاص را مشاهده کرد اما در میان آن ها برخی خودروها بیشتر در یادها می مانند. در سری مطالب خودروهای افسانه ای تاریخ قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مدل هایی که تا همیشه در یاد بشریت خواهند ماند.

فولکس واگن گلف GTI را می توان به جرات منحصر به فردترین هاچ بکی دانست که تا امروز وارد بازار شده است. خودرویی که نزدیک به 40 سال است در خیابان ها تردد می کند و هرسال مدل جدید آن به بازار وارد می شود اما افسانه اصلی از همان روز اول شروع شد.



زمانی که قرار بود مدل بیتل کنار برود فولکس واگن به دنبال یک خودرویی برای جایگزینی آن می گشت و به همین دلیل گلف به وجود آمد. در حالی که برخی مهندسین شرکت احساس می کردند این خودرو بیشتر از یک وسیله ساده است، پشت درب های بسته یک پیشرانه آئودی 1.6 لیتری را در قلب گلف قرار دادند تا قدرت آن به 110 اسب بخار برسد و مدل GTI متولد شود.



مهندسان این خودرو را به مدیران فولکس واگن نشان دادند و آن ها نیز این پروژه به شدت استقبال کردند. این خودرو پس از آن وارد خط تولید شد و در نمایشگاه 1975 برای عاشقان هاچ بک به نمایش درآمد. پس از آن یک نوار قرمز نیز به جلوپنجره اش اضافه شد تا چهره جدیدی بگیرد.

پس از آن خودرو کمی بهبود یافته و یک پیشرانه 1.8 لیتری قدرتمند بدست آورد تا 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 8 ثانیه طی می کرد. فولکس واگن در سال های اخیر مدل گلف را چندباری بهبود بخشیده است اما آغاز این روند زیبا و افسانه ای از همان مدل اول بود.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/
برچسب ها: گلف ، خودروهای ، افسانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران