کد خبر : ۱۳۵۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
«خودروکار» گزارش می دهد؛
ولوو که به ساخت خودروهای ایمن شهرت دارد بار دیگر قدرت خود را با ساخت ایمن ترین خودروی سال 2017 به نمایش گذاشت.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سال گذشته موسسه ایمنی euro ENCAP نزدیک به 70 مدل را مورد آزمایشه ای متعدد قرارداد تا یکی از شلوغ ترین سال های خود را تجربه کند. در همین حال تنها نسل دوم ولوو XC60 بود که توانست از تمام آزمایش ها با قدرت و عملکرد عالی خارج شود و  در نهایت ایمن ترین خودرو لقب گرفت.

این خودرو توانست در آزمایش های این موسسه نمره 98 درصد را بدست آورد و در همین حال نمره 95 درصد را در مورد سیستم های کمکی و امنیتی بدست آورد. در همین مورد معاون بخش امنیت خودرو ولوو اعلام کرد که تا سال 2020 به جایگاهی خواهیم رسید که هیچ فردی در تصادفات در داخل خودروی ولوو کشته یا زخمی نشود.


ولوو تنها خودروسازی در دنیا است که توانسته ازموسسه یورو انکپ نمره های مثبتی در زمینه سیستم ترمز اتوماتیک بگیرد. در این آزمایش خودروهای XC60،  S90 و V90 مورد بررسی قرار گرفتند که تمام آن ها با بهترین نمره وارد و سربلند از آن خارج شدند.


در لیستی که از سوی این موسسه اعلام شده است می توان نام های دیگری مانند فولکس واگن پولو، تی راک و آرتئون را مشاهده کرد. همچنین دو سوبارو امپرزا و XV نیز حضور دارند. اما همه این موارد یه خودروهای 5 ستاره ختم نمی شود چرا که سال 2017 زمانی برای پیدا شدن اولین خودرو بدون ستاره نیز بود. فیات پونتو که در سال 2005 توانسته بود 5 ستاره ایمنی بدست بیاورد در تست های جدید به بدترین شکل ممکن رد شد و هیچ ستاره ای بدست نیاورد.


مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/
برچسب ها: خودروکار ، ایمن ، سال 2017
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران