کد خبر : ۱۳۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت نیسان ژاپن از ابزاری بسیار کاربردی برای خواندن ذهن راننده و سرعت بخشیدن به عکس العمل های مورد نیاز در رانندگی جهت کاهش حوادث پرده برداشت.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودروسازی نیسان ژاپن درکنار عرضه جدیدترین تکنولوژی های خود در نمایشگاه CES 2018 که به نمایشگاه تکنولوژی های مصرفی و کارآ مشهور است، جدیدترین ابزار یاری رسان خود که فرآیند اتصال مغز به خودرو را ممکن می سازد و به نوعی همچون تکنولوژی خودران عمل می کند را معرفی کرد.



این ابزار هوشمند که «Brain-to-Vehicle» نام دارد، نخستین بار است در دنیا طراحی، ساخته و معرفی می شود و نقش به سزایی در کاهش میزان تصادفات و حوادث رانندگی خواهد داشت چرا که با نصب آن بر روی سر راننده توسط هوش مصنوعی فرآیندهایی همچون پیش بینی و تشخیص صورت می گیرد و به صورت خودکار به میزان 0.5 تا 0.2 ثانیه سریعتر از خود راننده اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز حادثه انجام می شود.

در واقع این تکنولوژی جدید نیسان می تواند تفاسیر مختلف مغز انسان را در اوج حساسیت بخواند و این اطلاعات را به سیستم های مختلف خودرو ارسال و در جهت هدایت و اقدامات پیشگیرانه مفید عمل کند.



بدون شک این ایده شرکت نیسان برای خیلی از دوستداران عرصه سینما آشناست و  قبلا با چنین تکنولوژی و صحنه ای مواجه شده اند. پیش از این، کاربرد چنین ابزاری فقط در فیلم ها قابل رؤیت بود و بهترین مثال برای آن فیلم «فایر فاکس» است که در سال 1982 میلای اکران شد. در این فیلم یک خلبان روسی از طریق افکار خود اقدام به هدایت جنگنده اش می کند.

و حال نیز شاهد تحقق قوه خیال نویسنده فیلم مذکور از سوی شرکت نیسان هستیم و اگرچه شاید این تکنولوژی بر کنترل وسیله نقلیه احاطه کامل نداشته باشد اما تاثیر به سزای آن در افزایش سرعت واکنش های ضروری برای جلوگیری از رخداد حوادث مشهود است.


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otomobilgazetesi.com
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران