کد خبر : ۱۳۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در صورت حذف ارز مبادله‌ای، عدم افزایش قیمت خرید قطعات توسط تولیدکنندگان خودرو و افزایش قیمت تمام شده محصولات، تولیدکنندگان با آسیب جدی مواجه می‌شوند.
به گزارش خودروکار،رضا علیزاده در خصوص احتمال حذف ارز مبادله‌ای صنعت قطعه‌سازی کشور طی روزهای آینده، اظهار داشت: باید دید حذف ارز مبادله‌ای تا چه میزانی بر قیمت این محصولات تاثیرگذار است و چه میزان از مواد اولیه این قطعات با استفاده از ارز تهیه می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان با توجه به مشخص شدن اثرگذاری حذف ارز مبادله‌ای بر روی محصولات تولیدی شاهد افزایش قیمت تمام شده آنها می‌شویم، گفت: افزایش قیمت تمام شده قطعات خودرو با توجه به حاشیه سود کمی که برخی ازآنها دارند تولیدکنندگان را دچار مشکل می‌کند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه در جلسه هفته گذشته کمیسیون صنایع و معادن با حضور معاون صنعت وزیر صنعت‌، معدن و تجارت چنین مسئله‌ای مطرح نشد، ادامه داد: تا کنون گزارش مستندی از این مسئله دریافت نکرده‌ام، در چنین صورتی باید با توجه به‌میزان اثرگذاری حذف ارز مبادله‌ای صنعت قطعه‌سازی تدابیری اندیشیده شود تا این صنعتگران دچار آسیب نشوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز برخی از تولیدکنندگان قطعات خودرو دچار مشکل هستند و با توجه به افزایش نرخ تورم شاهد افزایش قیمت نبوده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در صورت حذف ارز مبادله‌ای، عدم افزایش قیمت خرید قطعات توسط تولیدکنندگان خودرو و افزایش قیمت تمام شده محصولات تولیدکنندگان قطعات خودرو، این تولیدکنندگان با آسیب جدی مواجه می‌شوند، خاطرنشان کرد: لازم است تا تدابیری در این زمینه در نظر گرفته شود، این مسئله پیگیری می‌شود اما تا کنون کمیسیون در این مورد گزارشی را دریافت نکرده است.


منبع: خانه ملت

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران