کد خبر : ۱۳۶۲۲
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه تولیدات صنعت قطعه سازی داخلی به لحاظ کیفیت قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است، گفت: باید برای حمایت از قطعه ساز داخلی تعرفه واردات قطعات خودرو به کشور افزایش پیدا کند.
به گزارش خودروکار، محمدرضا نجفی منش با انتقاد از آمار بالای واردات قطعات منفصله خودرو به کشور، اظهار داشت: برای محدود کردن واردات قطعات خودرو به کشور بایستی تعرفه قطعات وارداتی را افزایش داد.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری و مسئولین بارها تاکید کرده‌اند صنعت گرفتار آفت مونتاژکاری شده است و بایستی از رویه مونتاژکاری در صنعت خودرو و قطعه سازی جلوگیری کرد.

نجفی منش با تأکید بر اینکه باید صنعت از رویه مونتاژکاری فاصله بگیرد، گفت: این امر زمانی محقق خواهد شد که آمار واردات قطعات خودرو به کشور محدود شود.

وی با بیان اینکه صنعت قطعه سازی در تولید ناخالص داخلی و ایجاد ارزش افزوده بالا در هر کشوری بسیار نقش آفرین است،تصریح کرد: در سالی که گذشت افزایش تولید 20 درصدی در صنعت قطعه سازی را داشتیم و روند رو به رشدی در این صنعت شاهد بودیم.

دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه تولیدات صنعت قطعه سازی داخلی به لحاظ کیفیت قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است، افزود: بایستی طی یک برنامه مدون آمار واردات قطعات خودرو به کشور را محدود کرد.

نجفی منش ادامه داد: طی برآوردی که صورت گرفته است بین 50 تا 55 درصد از حجم بازار قطعات در اختیار قطعه ساز داخلی بوده که بایستی حجم بیشتری از بازار در اختیار قطعه ساز داخلی قرار گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران