کد خبر : ۱۳۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
یک مقام مسئول خبر داد؛
یک مقام مسئول با بیان اینکه خودروهای آفرود (شیب نورد) عاملی مهم در تخریب بوستان جنگلی سوهانک واقع در شمال شرقی تهران به شمار می آیند، از توقیف ۲۵ خودروی آفرود در این بوستان جنگلی خبرداد.
به گزارش خودروکار، جلیل انزابی زاده، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اعلام این خبر افزود: این خودروها در پی گشت زنی های اکیپ یگان حفاظت منابع طبیعی توقیف و پس از هدایت به پارکینگ و تشکیل پرونده تخلف، مالکان آنها برای پیگرد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی تردد این خودروها در اراضی جنگلی و مرتعی را عاملی مهم در تخریب این اراضی دانست و اظهار داشت: از آنجائی که این خودروها قابلیت هایی از لحاظ توانائی و فنی دارند، می توانند مسیرهای ناهموار به ویژه مسیرهای جنگلی، مرتعی و بیابانی را طی کنند که در اثر این ترددها پوشش های منطقه همچون بوته ها، درختچه ها و انواع گیاهان مورد تخریب قرار می گیرند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران به آسیب های جدی دیگری که توسط این خودروها به طبیعت و محیط زیست وارد می شود اشاره کرد و در این باره یادآور شد: در پی عبور این خودروها خاک به شدت کوبیده و دچار فرسایش شده و ریسک سیل خیزی افزایش یافته که به دلیل کوبیدگی خاک رشد گیاهان نیز از بین رفته و امنیت حیات وحش منطقه به خطر می افتد.

این مقام مسئول عرصه های منابع طبیعی را سرمایه های ارزشمند ملی و از نیازهای اساسی و بی بدیل نسل حاضر و آینده دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت بالای این عرصه ها، صیانت، حراست و مراقبت از این منابع وظیفه همگانی است و ورود به طبیعت بایستی به دور از آسیب رساندن به آن انجام شود.

انزابی زاده تأکید کرد: طبیعت گردی باید مسئولانه صورت گیرد که هم فعالیت های تفریحی گردشگری انجام شود و همچنین آسیبی به عرصه های طبیعی وارد نشود که برای این موضوع بایستی  تدبیری اندیشه شود که یکی از راه حل های مناسب، پیشنهاد تشکیل کمیته ساماندهی آفرود سواران است.

وی در ادامه اضافه کرد: این کمیته می تواند با عضویت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، محیط زیست، منابع طبیعی، شهرداری و دیگر دستگاه های مرتبط تشکیل شود که ضمن هماهنگی تصمیماتی را در مورد انتخاب مناطقی که مناسب این فعالیت باشد اتخاذ کنند تا بدین وسیله علاقمندان  رشته ورزشی آفرود سواری بتوانند فعالیت خود را به دور از آسیب رسانی به طبیعت و محیط زیست انجام دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران به ادامه برخورد با متخلفین و تخریب گران اراضی ملی و عرصه های طبیعی تأکید و بیان کرد: از این پس ورود خودروهای آفرود به بوستان جنگلی سوهانک و دیگر عرصه های منابع طبیعی استان تهران ممنوع بوده و با متخلفین طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی از عموم مردم و گردشگران درخواست کرد ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و اقدامات آسیب زا به عرصه های منابع طبیعی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.


منبع: مهر

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران