کد خبر : ۱۳۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 27 دی ماه «خودروکار»؛
چراغ جلوهای تطبیق پذیر یکی از سیستم‌هایی است که امنیت خودروها را به میزان قابل توجهی در شب‌ها افزایش می‌دهد، اما این سیستم چیست و چگونه عمل می‌کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، جاده‌هایی هستند که هیچ چراغی برای روشنایی در آن وجود ندارد و تنها چراغ خودرو شما مسیر را روشن می‌کند. در چنین جاده‌هایی پیچ‌ها می‌توانند بسیار خطرناک باشند که سیستم چراغ‌ جلوی تطبیق پذیر کمک بسیاری به شما می‌کند.


چراغ جلوهای استاندارد و معمولی، میزان معینی از مسیر پیش رو را مشخص می‌کنند و این که خودرو در چه جهتی حرکت می‌کند در کارکرد آن‌ها هیچ تاثیری ندارد.

اما در خودروهای دارای چراغ جلوهای تطبیق پذیر، چراغ‌ها به میزان سرعت و همچنین جهت پیچیدن خودرو حساس است و بر اساس آن مسیر رو به رو را به بهترین نحو روشن می‌کند.

کارکرد این سیستم به این گونه است که هنگام پیچیدن خودرو به سمت چپ، چراغ‌ها به طور اتوماتیک متمایل به چپ می‌شوند تا مسیر را بهتر روشن کنند و هنگام پیچیدن به راست نیز همین اتفاق رخ می‌دهد. این امر نه تنها در دید راننده تاثیر دارد، بلکه رانندگان رو به رو را از وجود یک خودرو در مسیر مطلع می‌سازد.

هنگامی که فرمان خودرو به می‌چرخد، سنسور‌های موجود در چراغ‌ها آن را احساس می‌کنند و موتور‌های کوچک موجود در آن‌ها را فعال کرده و به همان سمتی متمایل می‌شوند که خودرو در حال پیچیدن است.

معمولا این نوع از چراغ‌ها می‌توانند 15 درجه به اطراف بچرخند و به همین وسیله 30 درصد از مسیر را نسبت به چراغ‌های معمولی بیشتر روشن می‌کنند.

همچنین از ویژگی‌های دیگر این سیستم این است که اگر شما در حال استفاده از نور بالا باشید، به محض تشخیص خودرو که از رو به رو نزدیک می‌شود، چراغ‌ها سریعا تنظیم می‌شوند تا دید راننده مقابل را مختل نکند.

شما از ما بپرسید! 

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد. 


خبرنگار خودروکار: مازیار جعفریه
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران