کد خبر : ۱۳۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
ارزش هر وسیله ای بعد از گذشت مدتی زمان کاهش پیدا می کند اما بعد از یک مدت طولانی این وسیله تبدیل به عتیقه شده و دوباره ارزشی چند برابری پیدا می کند. خودروهای کلاسیک امروزی نیز روزگاری قیمت متوسط و حتی بسیار پایینی داشتند اما اکنون قیمت آن ها به شدت افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، خودروهای کلاسیک مختلفی توسط کلکسیون دارها نگهداری می شود که ارزش آن ها 10 ها برابر گران ترین خودروهای امروزی است. این خودروهای کلاسیک برخی مواقع در حراجی های بزرگ به فروش رفته و هزینه زیادی برای داشتن حداقل یکی از آن ها باید پرداخت کرد. در این گزارش قصد داریم نگاهی به ۵ خودروی کلاسیک گران قیمت که اکنون در دنیا وجود دارد، داشته باشیم.

مرسدس بنز 540K



کارل بنز کسی است که موتور بنزینی را ابداع کرد و از آن زمان تا کنون این شرکت در قله خودروسازی دنیا جا گرفته است. این خودرو تا امروز مدل های چشم نواز بی شماری را ساخته و روانه بازار کرده است و برخی از آن ها در تاریخ جاودانه شده اند. در رتبه ۵ گران ترین خودروهای کلاسیک دنیا مدل 540K بنز قرار دارد. این خودروی 5.2 متری که تنها دو صندلی داشت و به صورت کروکی به بازار عرضه شد تنها در ۲۶ نسخه ساخته شد. این خودرو تنها برای فعالیت های سیاسی و اقتصادی ساخته شده  بود و پیشرانه 5.4 لیتری با توان 180 اسب بخار در اختیار داشت. این خودرو که تولید آن به سال 1937 باز می گردد قیمت ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری دارد.

فراری 330 TRI/LM



دو حرف آخر نام این خودرو نمایانگر حضورش در یکی از سخت ترین مسابقات تاریخ رانندگی یعنی مسابقات ۲۴ ساعته له مانس هست. این خودرو در سال 1962 توانست برنده این مسابقات شود تا نامش برای همیشه جاودانه باقی بماند. پیشرانه 4 لیتری V12  که نزدیک به ۴۰۰ اسب بخار توان داشت و بسیاری آن را به عنوان اخرین بازمانده از نسل طلایی خودروهای مسابقه ای پیشرانه جلو یاد می کنند. این خودرو که تنها ۱ نمونه از آن ساخته شده است ارزش 9 میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری دارد.

بوگاتی Type 41‌ رویال کلنر



در ابتدای قرن ۲۰، خودروساز خاصی به نام بوگاتی فعالیت خود را آغاز کرد که تنها خودروهای خاص، لوکس و گران قیمت تولید می کرد که البته بخشی از خودروهای آن در طول جنگ جهانی دوم از بین رفتند. بوگاتی در سال 1931 یکی از خاص ترین خودروهای تاریخ را معرفی و تنها ۶ نسخه از روی آن ساخت. این خودرو که به نام Type 41‌ رویال کلنر شهرت داشت با پیشرانه ۱۲.۷ لیتری هشت سیلندر همچنان رکورد بزرگترین پیشرانه خودروها در دنیا را در اختیار دارد. البته از نظر ابعاد نیز این خودرو بسیار بزرگ بود. فاصله میان چرخ های این مدل به 4.6 متر می رسد. این خودرو در سال 1987 با قیمت ۱۰ میلیون دلار به فروش رسید و قیمت گذاری اکنون آن به احتمال زیاد بسیار بالاتر است.

فراری 250 GT‌ کالیفرنیا اسپایدر



فراری طی سال های فعالیتش به خوبی توانسته دل مشتریان را به دست آورده و دقیقا می داند که چه خودرویی باید بسازد تا مشتری راضی باشد به همین دلیل در رتبه دوم و البته اول این برند صاحب جایگاه است. مدل 250 Gt کالیفرنیا اسپایدر که در سال 1961 ساخته شده، تنها به خاطر قدمت یا تعداد محدود تولیدش شهرت ندارد بلکه این خودرو نزدیک به ۲۰ سال در اختیار یکی از بازیگران مشهور دنیا به نام جیمز کابرن قرار داشته است. این خودرو با پیشرانه 3 لیتری  V12 توان تولید 280 اسب بخار داشت و در سال 2008 با قیمت ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به فروش رسید.

فراری 250 تستا روسا



این خودرو با پیشرانه ۳ لیتری و ۳۰۰ اسب بخاری شاید چندان از نظر فنی دلربا نباشد اما تاریخچه زیبا و پر از اتفاق آن باعث شد تا به گران قیمت ترین خودروی کلاسیک دنیا تبدیل شود. فراری از این خودرو تنها ۲۲ نسخه تولید کرده که گران ترین مدل آن، چهارمین خودروی تولیدی فراری بود و در سال ۲۰۰۹ به قیمت ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به فروش رسید. این خودرو سابقه حضور در مسابقات رانندگی مختلف از جمله له مانس ۲۴ ساعته را در پیشینه خود دارد و البته چند باری تعمیر شده است.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : howstuffworks.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران