کد خبر : ۱۳۷۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
نمایشگاه خودرو دیترویت یکی از رویدادهای جذابی است که به صورت سالانه در این صنعت برگزار می شود و خودروسازان زیادی محصولات خود را برای رونمایی در این نمایشگاه آماده می کنند به همین سبب اهمیت بالایی دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در نمایشگاه خودرو معمولا طیف وسیعی از محصولات مشاهده می شود که هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و جذابیت های منحصر به فردی دارند. در نمایشگاه امسال دیترویت نیز خودروهای مختلفی رونمایی شد که برخی بسیار عالی، برخی عجیب و دسته ای از آن ها واقعا بدردنخور بودند. در این گزارش قصد داریم نگاهی کوتاه به برخی از ترین های این رویداد داشته باشیم.

بهترین دستیار شخصی درون خودرو



هرساله خودروسازان سیستم های دستیار خود را بهبود بخشیده و نمونه های جدید ارائه می دهند. این بار نیسان گامی فراتر گذاشته و سیستمی بسیار جذاب را در کانسپت شاسی بلند Xmotion قرار داده است. نیسان با زیاده روی در نصب صفحه نمایش، 7 عدد از آن ها را درون خودرو جاگذاری کرده و یک ماهی به زیبایی در آن حرکت می کند. این ماهی به نوعی دستیار و خدمتکار خودرو به شمار می آید و می تواند فضای خودرو را با توجه به مسیر، حس راننده و سرنشینان تغییر دهد. همچنین در حالت رانندگی خودران، اطلاعات مختلف در مورد مسیر یا جاذبه های گردشگری اطراف در اختیار سرنشینان قرار خواهد داد.

کسل کننده ترین خودروی پرفروش



شاید خیلی ها کسل کننده ترین خودرو این نمایشگاه را کیا فورته بدانند اما نباید از فولکس واگن جتا هم به راحتی گذشت که یکی از بدچهره ترین خودروهای حاضر دراین رویداد بود. این خودرو البته علاقمندان بسیاری در سراسر دنیا و مخصوصا آمریکا دارد که به احتمال زیاد برای خرید نسخه جدید آن صف خواهند کشید. در نسخه جدید جتا شاهد داشبورد جدید و تکنولوژیک تری هستیم که شباهت زیادی به مدل های آئودی دارد.

عجیب ترین خودروی دوست داشتنی



شاید کمتر کسی از هیوندای ولوستر 2019 خوشش آمده باشد چرا که چیز جدیدی برای ارائه نداشت و تکنولوژی های آن نیز تغییر زیادی پیدا نکرده بود به همین دلیل نمی توانست یکی خودروی جدید باشد. اما ظهور ناگهانی ولوستر N با آن رنگ آبی زیبا همه چیز را تغییر داد. اسپرت شدن بیشتر این خودرو باعث زیباتر شدنش شد و به همین سبب علاقمندان بیشتری را بدست آورد.

بدترین طراحی خودرو



گروه خودروسازی GAC از کشور چین هنوز جایگاه ویژه ای در بازارهای جهانی بدست نیاورده اند اما برنامه ریزی آن ها به گونه ای است که تا سال 2019 بتوانند گام موثری در مسیر جهانی شدند بردارند. این شرکت در نمایشگاه امسال با یک خودروی الکتریکی به نام Enverge حاضر شد که یک الکتریکی معمولی نیست. صفحه نمایش های عجیب و غریب، چراغ جلوهای خاص و نداشتن پنجره در کنار خودرو از مواردی است که این خودرو را بسیار عجیب و بد میکند.

غایب بزرگ نمایشگاه

سال گذشته گروه وایمو که زیر مجموعه خودروهای خودران گوگل به حساب می آیند با آوردن کرایسلر پسفیکا به نمایشگاه سروصدای زیادی به پا کردند اما امسال آن ها تصمیم گرفتند تا از نمایشگاه و حاشیه های آن دور باشند. وایمو که به تازگی پروژه جدیدی را آغاز کرده است به عنوان غایب بزرگ این نمایشگاه شناخته میشود که شاید با حضورش می توانست جذابیت بیشتری به این رویداد بدهد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : theverge.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران