کد خبر : ۱۳۷۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 30 دی ماه «خودروکار»؛
هوای طوفانی و مه می‌تواند موجب کاهش دید رانندگان در هنگام رانندگی شود اما عینک آفتابی می‌تواند تا حدی این مشکل را جبران کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هوای طوفانی و مه می‌تواند یک کابوس برای رانندگان باشد. طوفان و باران موجب لغزندگی زمین و همچنین کاهش میدان دید می‌شود و همینطور هوای مه گرفته دید را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از عینک آفتابی در طول روز، در شرایط آب و هوایی مه گرفته و طوفانی می‌تواند به طور قابل توجهی میدان دید را افزایش دهد. البته هر نوع عینکی نمی‌تواند مفید باشد. به گفته کارشناسان تنها عینک‌های پولاریزه (Polarized) می‌توانند در این شرایط آب و هوایی مفید واقع شوند.

این عینک‌ها در هوای طوفانی و بارانی موجب می‌شود تا ذرات باران و دیگر عواملی که موجب کاهش دید می‌شود، به طور معجزه آسایی از بین بروند، به این صورت که لنز‌های پولاریزه به دلیل ماهیتی که دارند، می‌توانند رفلکس نور را کاهش دهند که این امر در هوای طوفانی کمک بسیاری به رانندگان می‌کند.

همچنین این امر درباره هوای مه گرفته نیز کاربرد دارد و میدان دید راننده را تا حدی به میزان عادی بر می‌گرداند.

می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از عینک آفتابی در طول روز در شرایط آب و هوایی طوفانی و مه گرفته می‌تواند تا حدی به امنیت راننده کمک کند و البته باید از استفاده از آن در شب به شدت خود داری کرد.

با این وجود در این شرایط آب و هوایی خاص حتی عینک آفتابی هم نمی‌تواند تضمینی برای جلوگیری از حادثه باشد و باید با دقتی چند برابر از روز‌های عادی در این شرایط رانندگی کنیم.


خبرنگار خودروکار: مازیار جعفریه
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران