کد خبر : ۱۳۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
خودروکار گزارش می دهد؛
کاروانی متشکل از 10 دستگاه چری تیگو 7 که هفته گذشته برای اجرای اولین تست درایو بین المللی به جمهوری آذربایجان سفر کرده بود، شب گذشته به تهران بازگشت.
به گزارش خبرنگار خودروکار، کلوپ هواداران شرکت مدیران خودرو یکی از فعال ترین کلوپ های خودرویی در بین خودروسازان کشور است. این کلوپ در آخرین اقدام خود آزمایش رانندگی بین المللی را  تدارک دید که تعداد 10 تیگو 7 متشکل از هفت مالک، به منظور بررسی و تست طولانی مدت خودروهای خود در شرایط جوی و جغرافیایی مختلف از کشور خارج شوند.



این تیم هفته گذشته به سمت مرز آذربایجان به راه افتاد و با گذر از شهرهای زنجان و تبریز و بازدید از نمایندگی های مدیران خودرو در این شهرها به شهر باکو رسید. با عبور از شرایط دشوار زمستانی مسیرهای بین شهری و درون شهری کشور چون سطح یخ زده آسفالت گردنه حیران تا مسیرهای غیراستاندارد و پر دست انداز آستارا تا باکو و همچنین بازکشت مسیری مشابه به پایتخت ایران، چیزی فراتر از 3 هزار کیلومتر مسیر طی شد که با وجود استفاده از بنزین های مختلف در جایگاه های متنوع مسیر و تردد در ارتفاعات، هیچ گونه مشکل فنی برای هیچ یک از خودروها پیش نیامد. با وجود آنکه یک خودرو امداد و دو تکنیسین در طی مسیر با گروه همراه بود اما حضور آن تنها به دلگرمی و حصول اطمینان محدود می شد چرا که هیچ یک از خودروها به کوچکترین مشکل فنی بر نخوردند.



اگرچه 3 هزار کیلومتر مقیاسی برای مقایسه تست بلند مدت نیست اما آنچه این مسیر در اختیار مالکان و خبرنگاران قرارداد نکات بسیار مهمی را شامل می شود. از مهم ترین نکاتی که در پس کیفیت و ایمنی فنی خودرو به چشم آمد، راحتی صندلی ها بود که در رانندگی های بلند مدت خستگی برای راننده به همراه نداشت. چینی ها به خوبی نشان دادند که رویه طراحی ارگنومیک را از سرگرفته و در این راه کاملا موفق عمل کرده اند. با توجه به ارتفاعات متنوع و دماهای مختلف از 10 تا منفی 8 درجه سانتی گراد مسیر طی شده، سیستم توربو خودرو به محض درگیری در مدار، توان 147 اسب بخاری 210 نیوتون.متری پیشرانه را به وجود آورده و در سبقت گیری های متوالی راننده را به هیچ عنوان ناامید نگذاشت.




سیستم گرمایش خودرو یکی دیگر از نقاط قوت بارز در تیگو 7 است که با وجود صندلی های جلو مجهز به گرم کن کامل می شود. وجود سیستم از پیش تعیین شده بخارگیر و گرم کن شیشه های عقب و جلو در کنار دوربین 360 درجه، حس اعتماد به نفس راننده در مسیرهای دشوار و نیز به هنگام بخارگرفتگی شیشه ها را افزایش می دهد.

با توجه به این که بازار خودرو باکو تقریبا مملو از تمامی برندهای خودرویی ارزان و گران قیمت اروپایی، چینی و ایرانی است، انتظار می رفت باکویی ها، در میان این همه خودروهای رنگارنگ مد روز اروپایی و آمریکایی، با تیگو7 همچون یک خودرو پیش پا افتاده برخورد کنند. اما در کمال تعجب، طراحی نمای ظاهری تیگو 7 به اندازه ای خاص و اغراق آمیز است که نگاه های زیادی را به سمت خود می کشاند و با اینکه خودروهای دیگری از برند چری در باکو تردد داشتند، گویا بسیاری از مردم نمی توانستند تشخیص دهند که این چهره غیر چینی که به محصولات کره ای و اروپایی شباهت بسیار دارد از ساخته های کدام برند است.



نتیجه گیری
سفر تهران-باکو به برگزاری مدیران خودرو، اولین تست رانندگی بین المللی خودرو است که در کشور برگزار می شود. این سفر فرصت خوبی برای مالکان به ارمغان آورد تا ضمن تست و بررسی تمامی ویژگی های فنی و رفاهی خودروهای خود بتوانند از کشور آذربایجان و پایتخت زیبا آن بازدید کنند و اوقات خوشی را از سر بگذرانند.

تیگو 7 با تکیه بر پیشرانه و گیربکس بسیار هماهنگ و سطح قابل قبولی از آپشن ها که در این صفر مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در هر صد کیلومتر را به همراه داشت، بدون شک در مقایسه با رقبای هم رده و هم وطن خود از این تست فنی سربلند بیرون آمد تا ثابت کند که صنعت خودرو چین با سرعت زیادی رو به رشد گذارده است و این پیشرفت سریع در محصولاتی چون چری نمود بارز پیدا کرده است.

خبرنگار خودروکار: مصطفی انیسی
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران