کد خبر : ۱۳۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
هنوز پرونده واردات بنزین بسته نشده، درخواست رسمی آغاز واردات گازوئیل در دولت مطرح شده است.
به گزارش خودروکار، در طی 4 سال اخیر بیش از 7 میلیارد دلار از سرمایه ملی مردم ایران صرف واردات بنزین شده است. ایران که بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان محسوب می شود، در صنعت پالایشی توسعه مناسبی نداشته و برای رفع نیاز مصرف داخلی خود (بدون در نظر گرفتن سیاسی کاری ها و منفعت طلبی های احتمالی) به واردات گسترده بنزین روی آورده است.

وارداتی که اگرچه بارها رسماً اعلام شد که طی سالهای 94، 95 و بعد 96 متوقف می شود اما هنوز ادامه دارد. در حالی که هنوز پرونده واردات بنزین بسته نشده، درخواست رسمی آغاز واردات گازوئیل در دولت مطرح شده است.

شب گذشته عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران در بخشی از صحبت های خود به موضوع کیفیت پایین گازوئیل توزیعی اشاره کرد و گفت: میزان گوگرد گازوئیلی که در تهران عرضه می شود حدود 200 واحد است، در حالی که میزان گوگرد گازوئیل عرضه شده در مشهد هشت هزار و در اصفهان پنج هزار واحد است. با توجه به کیفیت نامناسب گازوئیل، درخواست رسمی واردات گازوئیل را ارائه کرده‌ایم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تا زمانی که سوخت استاندارد نداشته باشیم و در زمینه ساخت خودرو مناسب سرمایه گذاری نکنیم، نمی‌توانیم آلودگی هوا را از بین ببریم. 

به گزارش تسنیم، باید دید طرح رسمی موضوع واردات گازوئیل در حالی که تا کمتر از یک ماه دیگر قرار است شاهد آغاز تولید گازوئیل با استانداردهای یورو 5 در پالایشگاه ستاره خلیج فارس باشیم، مورد موافقت وزارت نفت و مورد تصویب هیئت دولت قرار می گیرد یا خیر.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران