کد خبر : ۱۳۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اعلام کرد:
به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران، معاینه فنی اولین شرط ورود به محدوده طرح ترافیک جدید است.
به گزارش خودروکار، نواب حسینی منش به تشریح انواع معاینه فنی خودروها پرداخت و گفت: در کشور دو مدل معاینه فنی وجود دارد که سامانه «سیمفا» آن را تعریف کرده است. کلیه خودروها در کشور با یک سیستم مشخص به نام معاینه فنی چک می شوند و مدرک معاینه فنی شان را دریافت می کنند. در معاینه فنی که همه جا اجرا می شود، در یک سطح دور موتور، یعنی دور موتور آرام، میزان گازهای خروجی و آلایندگی خودرو چک می شود.

وی افزود: در معاینه فنی ویژه یا معاینه فنی برتر که در تهران اجرایی شده، علاوه بر اینکه در دور موتور پایین میزان گازهای خروجی خودرو چک می شود، در دور موتور بالاتر، یعنی در دور موتور دوهزار و 500 آر پی ام هم مجددا گازهای خروجی خودرو چک می شود. زیرا بسیاری از خودروها در دور موتور آرام آلایندگی ندارند اما به محض اینکه گاز می خورند، دود کرده و آلایندگی به وجود می آورند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اظهار کرد: بنابراین فردی که معاینه فنی برتر دارد، خودروی سالم تر و کم آلاینده تری نسبت به خودروهایی که معاینه فنی معمولی را در دور موتور آرام دارند، دارا است. به همین جهت شهرداری تهران در طرح پیشنهادی ترافیک سال 97 برای کمک به بحث آلودگی هوا و تشویق صاحبان خودرو به چک کردن خودروهایشان، برای افرادی که معاینه فنی برتر دارند، 20درصد تخفیف در عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک را در نظر گرفته است. این موضوع نافی نداشتن معاینه فنی نیست.

وی افزود: دیده ام برخی دوستان در خبرگزاری ها به نادرست اشاره کرده اند که طرح جدید باعث افزایش آلودگی هوا می شود. اما من پاسخ منفی می دهم و می گویم اتفاقا اصل شرط داشتن معاینه فنی پابرجاست. یعنی هر خودرویی که وارد محدوده طرح ترافیک می شود، اول از همه باید معاینه فنی داشته باشد که تنها در این صورت مجاز به ورود است و اگر معاینه فنی برتر داشته باشد 20 درصد تخفیف هم به او تعلق می گیرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران