کد خبر : ۱۳۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
«خودروکار» از جزئیات جلسه مجلس و دولت خبر می دهد؛
طی جلسه روز گذشته دو نماینده کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با دو معاون وزارت صنعت معدن و تجارت، قرار است تا 10 روز آینده دولت دلایل افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبرید را اعلام کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، ولی ملکی- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خودروکار از برگزاری جلسه مشترک با دو نماینده وزارت صنعت معدن و تجارت خبرداد و اظهار کرد: روز گذشته جلسه ای ما بین بنده و آقای فولادگر(عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی) با آقایان مجتبی خسرو تاج و محسن صالحی نیا، حول رسیدگی به تعرفه واردات خودروهای هیبرید برگزار شد.

 او افزود: در این جلسه مقرر شد تا دولت دلایل افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبرید را ظرف مدت 10 روز آینده به مجلس ارائه کند.

ملکی با اشاره به اینکه پیش‌تر مقرر شده بود مجلس طرح دو فوریتی تعرفه واردات خودرو را در دستور کارش قرار دهد، تصریح کرد: در حال حاضر تجدید نظری صورت نمی گیرد، اما باید دولت دلایل افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبرید را به  صورت مستند به مجلس ارائه کند چرا که این امر جزو مسئولیت های دولت است.

به گزارش خودروکار، نیمه دوم دی ماه بود که دولت پس از شش ماه دستورالعمل تعرفه واردات خودروهای هیبرید را اعلام کرد. پس از اعلام این دستورالعمل، واکنش های متعددی مبنی بر افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبرید با حجم موتور بالای 1500 سی سی تا 2000 سی سی از 5 درصد به 45 درصد مشاهده شد.

از این رو مجلس اعلام کرد که افزایش تعرفه واردات این خودروها در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران