کد خبر : ۱۴۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
رئیس اتحادیه فروشندگان روغن و لاستیک:
رئیس اتحادیه فروشندگان روغن و لاستیک تهران از ثابت ماندن قیمت روغن ماشین خبر داد و گفت: انتشار خبر افزایش قیمت روغن در بازار اشتباه است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، عباس سماواتی  در ارتباط با این امر که آیا تغییری در نرخ‌های مصوب خدمات اتحادیه در سال 95 ایجاد شده است یا خیر، گفت: سال 93 با تعیین نرخ خدمات در این حوزه، تغییر قیمت‌ سال 94 هم لحاظ شد و از سال گذشته تا کنون افزایش قیمتی برای سالجاری رخ نداده است.

رئیس اتحادیه‌ فروشندگان روغن و لاستیک افزود: گران شدن فرآورده‌های نفتی هیچ تاثیری بر قیمت روغن موتور نداشته و خبر افزایش قیمت این محصول مطلب درستی نبوده است، اخبار منتشر شده در رابطه با افزایش قیمت روغن موتور تنها در مورد روغن‌های سوخته صحیح است، زیرا روغن‌های تولیدی برای تبدیل به روغن سوخته نیازمند استفاده آن‌ها در کیلومتر بالا بوده و افراد نهایتا سالی دو بار روغن خودروی خود را تعویض می‌کنند.

سماواتی با اشاره به افزایش 20 درصدی قیمت روغن سوخته اظهار کرد: در حال حاضر روغن سوخته با افزایش قیمت 20 درصدی روبه‌رو بوده زیرا صادر کنندگان این دسته از روغن را به خارج از کشور صادر می‌کنند.

وی با بیان این امر که ثابت ماندن قیمت روغن منوط به حمایت‌های دولت از تولیدکنندگان است، ادامه داد: باید این موضوع را در نظر داشت که قیمت روغن همچنان بسته به حمایت‌های دولت داشته و اگر قرار بر بالا بردن قیمت آن باشد تولیدکنندگان با ارائه مدارک لازم برای کسب مجوز به وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان مراجعه خواهند کرد و با موافقت این نهاد‌ها می‌توانند اقدام به افزایش قیمت کنند.

رئیس اتحادیه‌ فروشندگان روغن و لاستیک در انتها گفت: رکود همچنان بر فعالیت واحدهای صنفی این اتحادیه حاکم است و اکثر تولید کنندگان برای مبارزه با این بحران چشم امیدشان به کمک‌های دولت و حمایت‌های نهاد‌های ذی‌ربط است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران