کد خبر : ۱۵۱۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت سه‌شنبه این هفته راهی مجلس شورای اسلامی شدند تا در مورد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های خارجی صنعت خودرو توضیح دهند.
به گزارش خودروکار،اما در نهایت بهارستانی‌ها قانع نشدند و قرار است طی هفته آینده، آنها (نمایندگان) میهمان خودروسازان و سازمان گسترش شوند.

بر این اساس، قرار است نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوشنبه هفته آینده در سه گروه جداگانه راهی ایران‌خودرو، سایپا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شده و قراردادها و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده میان آنها با شرکت‌های خارجی را از نزدیک رؤیت و مورد بررسی قرار دهند.

تا به امروز سه قرارداد و تفاهم‌نامه میان سازمان گسترش و خودروسازان داخلی با خارجی‌ها منعقد شده که شامل قرارداد ایران‌خودرو و پژو، قرارداد سایپا و سیتروئن و همچنین تفاهم‌نامه سازمان گسترش با رنو می‌شود. ازآنجاکه جزئیات چندانی از این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها به بیرون درز نکرده، نمایندگان مجلس پیگیر این ماجرا بوده و اصرار دارند خودروسازان و سازمان گسترش، متن آنها را برای بررسی و چکش‌کاری، در اختیار مجلس قرار دهند.

 این در شرایطی است که مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دلیل تجربه‌های تلخ گذشته، چندان میلی به این کار نداشته و تاکنون متن قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها را به اهالی بهارستان ارائه نکرده‌اند. با این حال، سماجت نمایندگان در نهایت مسوولان وزارت صنعت را قانع کرده تا مجلسی‌ها با حضور در سازمان گسترش و ایران‌خودرو و سایپا، نگاهی به تفاهم‌نامه و قراردادهای موردنظر بیندازند.

گویا وزارت صنعت امیدوار است که نمایندگان مجلس با دید مثبتی به قراردادهای ایران‌خودرو-پژو و سایپا- سیتروئن و تفاهم‌نامه سازمان گسترش-رنو، نگاه کرده و پرونده این ماجرا پس از بازدید گروه‌های سه‌گانه از سازمان گسترش و خودروسازان، بسته شود.

منبع:دنیای اقتصاد

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران