کد خبر : ۱۵۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲
واردات خودروهای آمریکایی در حالی از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت ممنوع اعلام شده که طبق دستور جدید این وزارتخانه، خودروهای غیر آمریکایی ساخته شده در این کشور نیز اجازه ورود به ایران را ندارند.
به گزارش خبرنگار خودروکار،مطابق تصمیم جدید وزارت صنعت،معدن و تجارت، هر خودرویی که در آمریکا به تولید می رسد،ورودش به ایران ممنوع بوده و ثبت سفارش آنها نیز طی چند روز آینده متوقف خواهد شد.

بر این اساس،آن طور که مسوولان ایرتویا می گویند، تا به امروز ثبت سفارش دو محصول تویوتا برای ورود به ایران متوقف شده است. این دو محصول عبارتند از کمری هیبریدی و پریوس هیبریدی، که هر دو آنها در سایت های تولیدی تویوتا در آمریکا تولید می شوند.

البته پریوس هیبریدی در ژاپن نیز به تولید می رسد و این احتمال وجود دارد که در صورت تعیین نمایندگی رسمی تویوتا در ایران، این محصول دوباره راهی کشور شود. 

به جز این دو محصول که فعلا واردات شان متوقف شده، طی چند روز آینده ثبت سفارش چند محصول دیگر نیز متوقف خواهد شد.

بر این اساس، تمام هونداهایی که تا به امروز راهی ایران شده اند، دیگر امکان ثبت سفارش و واردات به کشور را نخواهند داشت، چون مبدا تولید تمام آنها آمریکا است.

هوندا یکی از خودروسازان بزرگ ژاپن به شمار می رود که در حال حاضر واردات محصولات آن به ایران به صورت غیر رسمی انجام می شود. با این حساب اگر هوندا نمایندگی رسمی در ایران تعیین کند، می توان محصولات این شرکت را از مبدا دیگری به جز آمریکا وارد کشور کرد.

اما به جز هوندا و تویوتا، خودروساز آلمانی یعنی بی ام دبلیو نیز از چند روز دیگر ثبت سفارش برخی محصولاتش در ایران متوقف خواهد شد. این شرکت محصولات شاسی بلند خود را در آمریکا به تولید می رساند و بنابراین این خودروها دیگر امکان ورود به ایران را نخواهند داشت.

بی ام دبلیو نیز جزو آن دسته از خودروسازان خارجی است که فعلا نمایندگی رسمی در ایران ندارد و شاید تا چندی دیگر اقدام به رسمی کردن حضور خود در کشور کند.

هرچند در صورت رسمی شدن حضور بی ام دبلیو در ایران نیز این شرکت نمی تواند محصولات تولیدی خود در آمریکا را به کشور صادر کند، با این حال عرضه دیگر خودروهایش (البته به جز آنها که حجم موتوری بالای 2500 سی سی دارند) مشکلی نخواهد شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران