کد خبر : ۱۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
خودرو سازان به مدت یک دهه تمامی تلاش خودشان را برای کوچک تر کردن حجم موتور خودرو ها به منظور کاهش دادن آلایندگی ها انجام دادند، اما اکنون ناچار به پیمودن مسیری عکس مسیر کنونی شده اند به این دلیل که آزمایش های جاده ای نشان دهنده معایب بسیار عمیقی در موتور های کوچک و کم حجم است.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛کمپانی رنو، جنرال موتورز و فولکس واگن خود را برای بزرگ کردن و یا از رده خارج کردن بعضی از موتور های کوچک مدل های پر فروش کنونی طی 3 سال آینده آماده کردند.

آلن راپسو، رئیس بخش مرکزی کمپانی رنو- نیسان، در حاشیه نمایشگاه خودرو پاریس گفت: "تکنیک هایی کنونی مورد استفاده برای کم کردن ظرفیت موتور خودرو ها دیگر جواب گوی رسیدن به استاندارد های آلایندگی نیست." همچنین فولکس واگن و جنرال موتورز هم از بیان سیاست های قابل اتخاذ در این زمینه خود داری کردند.

به مدت سال ها، خودرو سازان با کم کردن حجم موتور ها و اضافه کردن توربو شارژ برای جبران قدرت از درست رفته، خودشان را با استاندارد های اتحادیه اروپا وفق دادند. به عنوان مثال استفاده از موتور های 3 سیلندر با حجم کمتر از 1 لیتر بین کمپانی های فیات و فولکس واگن مرسوم شده بود.

اما خودرو ساز ها، آزمایش کنندگان و گروه  های حامی محیط زیست هر 3 می دانستند که میزان آلایندگی در شرایط واقعی بسیار بیشتر از هنگام تست در آزمایشگاه ها است. همه این شرایط در شرف تغییر است. خودرو ها تحت شرایط واقعی و در جاده ها تست می شوند و از دو سال دیگر استاندارد های جدید برای این آزمایش ها وضع می شود.

پاوان پتلوری، کارشناس آلایندگی در "HIS Automotive" گفت: شاید خودرو های کنونی در شرایط آزمایشگاهی عملکرد خوبی داشته باشند، اما در شرایط واقعی همچین عملکردی ندارند. در حال حاضر فیات، رنو و اپل بدترین آلایندگی را بر اساس استاندارد یورو 6 دارند.
شاید در آینده کوچک کردن موتور یه معنای اضافه کردن یک موتور الکتریکی به خودرو ها باشد.


مازیار جعفریه
منبع: Fortune.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران