کد خبر : ۱۷۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷
در شرایطی که صنعت و بازار خودرو ایران خود را آماده استقبال از محصولات جدید می کند، آمار تولید خودروهای چینی نیز رو به افزایش رفته است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد علاوه بر خودروسازان خصوصی، ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو نیز در هفت ماه امسال محصول چینی به تولید رسانده اند. بر این اساس در مجموع 69 هزار و 682 دستگاه محصول چینی  تا پایان مهر ماه امسال تولید شده که نشان از افزایش حدودا 13 درصدی تیراژ این خودروها در مقایسه با هفت ماه سال گذشته دارد.

بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بین خودروسازان خصوصی کشور، بیشترین آمار تولید محصولات چینی به مدیران خودرو تعلق دارد و کمترین حجم تولید نیز نصیب دیارخودرو شده است. 

طبق آمار، «مدیران خودرو» با تیراژ 28 هزار و 444 دستگاهی توانسته رشد حدودا 61 درصدی را در مقایسه با هفت ماه سال گذشته به خود اختصاص دهد و تنها چینی ساز بخش خصوصی باشد که افزایش تولید را به خود می‌بیند. این شرکت انواع مدل‌های ام‌وی‌ام و چری را تولید می‌کند و ظاهرا قصد دارد در پسابرجام نیز با چینی‌ها به راه خود در بازار ایران ادامه دهد. پس از این شرکت، «دیار خودرو» با تولید 93 دستگاهی سابرینا طی هفت ماه سال جاری، کاهش تولیدی 50 درصدی را به نام خود ثبت کرده است. 

اما «کرمان موتور» که سال گذشته روند رو به رشدی داشت با تولید 18 هزار و 207 دستگاه خودرو طی هفت ماه نخست سال جاری، افت حدودا 35 درصدی را در تولید لیفان و جک تجربه کرده است.  این در حالی است که به جز مدل‌های X50 و 820، سایر محصولات تولیدی اش با کاهش تیراژ در هفت ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو شده‌اند. گویا مسوولان کرمان موتور قصد دارند با کاهش تیراژ محصولات چینی‌شان، جا را برای ورود خودروهای جدید که به احتمال زیاد کره‌ای هستند، باز کنند. پس از کرمان‌موتور اما تیراژ 201 دستگاهی «گروه بهمن» افت تولید شدید خودروهای چینی را در این شرکت به دنبال داشته است. این خودروساز در حال حاضر به جز مزدا3 ژاپنی، آسا و لندمارک چینی را هم به مونتاژ می رساند که البته در مقایسه با هفت ماه سال گذشته، تیراژ محصولات چینی اش به یک هشتم کاهش یافته است.

 آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت اما از کاهش تولید در راین خودرو نیز حکایت دارند. بر این اساس، تیراژ 632 دستگاهی این خودروساز، کاهش تولید 5/ 62 درصدی راینی‌ها را در پی داشته است. راین خودرو در حال حاضر تنها به تولید ولیکس مشغول است، حال آنکه روزگاری هیوندایی اوانته و ورنا مونتاژ می‌کرد.

اما در ایران خودرو، میهمانان چینی رفته رفته خودی نشان داده و توانسته اند در هفت ماه امسال تیراژی سه هزار و 141 دستگاهی از خود به جا بگذارند. بر این اساس، هایمای شاسی بلند یک هزار و 468 دستگاه تیراژ داشته که در مقایسه با هفت ماه سال گذشته، تولید آن تقریبا 18 برابر شده است. همچنین تولید دانگ فنگ نیز از 26 دستگاه در هفت ماه پارسال به یک هزار و 673 دستگاه رسیده است.

اما از پارس خودرو هم خبر می رسد که این شرکت توانسته تیراژ برلیانس های خود را از سه هزار و 189 دستگاه به 11 هزار و 720 دستگاه رسانده و در نتیجه بیش از 267 درصد رشد کرده است. برلیانس البته در سایپا هم به تولید می رسد که تیراژ هفت ماهه امسال آن بیش از 9 برابر مدت مشابه سال گذشته بوده است. در سایپا دو خودرو چینی دیگر هم تولید می شود که در این بین، آریو تیراژی یک هزار و 454 دستگاهی و افزایش تولیدی 21 درصدی از خود به جا گذاشته و چانگان هم 909 دستگاه تیراژ داشته است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران