کد خبر : ۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۷
گروه خودروسازی BMW در ماه می 2016 فروش جهانی قدرتمندی را به ثبت رساند، اما رقیب اصلی این شرکت، مرسدس بنز، برای نخستین بار در بیش از یک دهه اخیر، بیشترین فروش خودروهای لوکس را از آن خود کرد.
به گزارش خودروکار، در ماه گذشته بی‌ام‌و 198 هزار و 354خودرو به فروش رسانده که در مقایسه با می 2015 رشدی 5.3 درصدی را نشان می‌دهد. فروش BMW به اروپا 11.9 درصد رشد داشته در حالی که فروش این خودروساز آلمانی به آسیا 6.3 درصد افزایش داشته است. فروش BMW در آمریکا با افتی 8.8 درصدی در آمریکا مواجه شده است.
 
مرسدس بنز در آمریکا عملکرد بهتری داشته؛ به طوری که فروش این خودروساز در آمریکا افتی یک درصدی داشته است. فروش جهانی این خودرو اما رشد کرده است. شرکت وابسته دایملر اعلام کرد تقاضا برای خودروهای اندازه متوسط و SUV این شرکت در ماه می با رشدی 13 درصدی به 170 هزار و 625 دستگاه رسیده است. فروش مرسدس بنز در سال جاری در بازار خودروی چین با رشدی 39 درصدی مواجه شد.
 
مرسدس بنز مجددا به صدر جدول فروش خودروهای لوکس بازگشته است. سال گذشته آئودی رتبه اول را پس از مدت‌ها از چنگ فولکس واگن درآورده بود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ار اقتصاد، در سال جاری مرسدس بنز 818 هزار و 175 خودروی جدید را در 5 ماه نخست سال 2016 به فروش رسانده و این در حالی است که فروش BMW در همین مدت 797 هزار و 457 دستگاه بوده است.
 
در سال جاری مرسدس بنز همچنین از لکسوس تویوتا نیز فروش بیشتری در آمریکا داشته است. در بازار آمریکا BMW پس از لکسوس در رده سوم قرار دارد./انتهای پیام
اقتصادآنلاين
برچسب ها: خودرو ، خودروکار
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران