کد خبر : ۲۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
یکی از مسائلی که خریداران خواهان آن هستند دریافت کردن امکانات بیشتر به نسبت پولی که می دهند است. به عنوان مثال دوربین دنده عقب که ابتدا فقط در ماشین های لوکس استفاده می شد اکنون در ماشین های ارزان قیمت نیز وجود دارند. این تکنولوژی ها نه تنها رانندگی را آسان تر، بلکه ایمن تر می کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار،در این گزارش ۵ تکنولوژی ارزان قیمت خودرو را به شما خواهیم گفت.
1- ارتباطات و GPS
هر کسی که گوشی هوشمند داشته باشد می داند که استفاده از آن برای پیدا کردن چیزی چقدر آسان است و به کار گیری این تکنولوژی در ماشین ها نیز مرسوم شده است. به عنوان مثال نیسان Rogue دارای سیستم های "Google Local Search" و برنامه "TripAdvisor" است که می تواند مسیر های مختلف برای رسیدن به مقصد نشان دهد.

2- Streaming Music
زمان قدیم تنها می توانستیم فرکانس رادیو ها را جستجو کرده و به دنبال موسیقی مورد علاقه خود بگردیم. امروزه رانندگان نه تنها انبوهی از آهنگ ها را بر روی موج های AM و FM رادیو خود دارند، بلکه به لطف گوشی های هوشمند و streaming music و رادیو ماهواره ای می توانند موزیک مورد علاقه خود را پیدا کرده و به آن گوش دهند.

3- گرم کن های صندلی و فرمان
صندلی های گرم در روز های سرد زمستانی واقعا دوست داشتنی هستند. اما شگفت زده شدیم هنگامی که نیسان Rogue گرم کن فرمان را نیز به گزینه هایش اضافه کرد که فقط خودرو های لوکس دارای آن هستند. از آن هیجان انگیز تر اینکه این ماشین توانایی استارت از راه دور را دارد پس می توان پیش از سوار شدن صندلی ها و فرمان را گرم و آماده کنیم.

4- دوربین های 360 درجه
این دوربین ها تصویری 360 درجه از کل اطراف ماشین را به ما می دهند و آن را در مانیتور قرار داده شده در اتاق ماشین نشان می دهند. این سیستم به هنگام پارک کردن در پارکینگ، دیدن نقطه های کور و همچنین جلوگیری از برخورد اشیا به خودرو به کار ما می آیند. این سیستم معمولا به همراه یک مکانیزم هشدار است که یه هنگام نزدیک شدن به یک شی به صدا در می آید و ما را آگاه می کند.
5- سیستم کمک راننده
در میان تمامی مواردی که ذکر کردیم، این سیستم به طور قطع مهمترین آن هاست. یکی از ویژگی های این سیستم تعویض اتوماتیک نور بالا با حالت عادی در هنگامی است که کامپیوتر وجود یک ماشین را در روبرو حس می کند. بعضی از آن ها نیز می توانند جان ما را نجات دهند مانند سیستم جلوگیری خروج از خط و ترمز های اضطراری است.


مازیار جعفریه
منبع: pcmagazine.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران