کد خبر : ۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
رئیس انجمن موتورسیکلت خبر داد
رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت از توقف تولید موتورهای کاربراتوری تا پایان امسال خبر داد و گفت: تغییر سیستم کاربراتوری به انژکتوری، قیمت موتورسیکلت‌ها را حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌دهد.
به گزارش خودروکار؛ ابوالفضل حجازی اظهار کرد: بر اساس مصوبه تیرماه امسال هیأت وزیران در مورد تغییر موتورهای کاربراتوری به انژکتوری در انواع موتورسیکلت‌ها، تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای سال آینده صورت نخواهد گرفت و به جای آن، موتورهای انژکتوری تولید می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه قطعه مورد نیاز برای تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری از طریق واردات تأمین می‌شود، برای تأمین این قطعه در هر موتورسیکلت حدود 100 دلار ارز مورد نیاز است که با احتساب هزینه‌های جانبی، قیمت موتورسیکلت‌های انژکتوری نسبت به موتورسیکلت‌های کاربراتوری 400 تا 500 هزار تومان گران‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه 2 سال است هیچ افزایش قیمتی در مورد موتورسیکلت نداشته‌ایم، گفت: سعی می‌کنیم خط تولید قطعه انژکتوری را در کشور ایجاد کنیم تا تولید این قطعه بومی شود.

حجازی با بیان اینکه انجمن موتورسیکلت آمادگی دارد با برنامه‌ریزی دولت، 200 تا 500 هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده را از رده خارج کند، گفت: در صورت همکاری بانک‌ها می‌توانیم موتورسیکلت‌های نو را به جای موتورهای فرسوده جایگزین کنیم.

به گفته وی، ثبت سفارش موتورهای کاربراتوری از خرداد امسال ممنوع شده و تمام موتور سیکلت‌های کاربراتوری تا پایان امسال تولید و شماره‌گذاری خواهند شد.
رئیس انجمن موتورسیکلت در پایان از امضای توافق‌نامه‌هایی بین تولیدکنندگان داخلی موتورسیکلت با شرکت‌های اروپایی و ژاپنی خبر داد و گفت: موتورهای اروپایی و ژاپنی سال آینده در ایران تولید و عرضه خواهند شد.

منبع؛ فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران