کد خبر : ۲۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
آمار فروش نا امید کننده، شرکت خودروساز کره ای هیوندای را به فکر لغو تولید مدل سدان گراندور (که تحت نام آزرا صادر می شود) در کشور آمریکا انداخته است.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ در حالی که این شرکت نسل ششم این خودرو را در اوایل ماه نوامبر معرفی کرد، منابع خبری اعلام کردند که این مدل در ایالات متحده رو نمایی نخواهد شد. اگر این کمپانی که رتبه 1 خودروسازی کره جنوبی است، چنین تصمیمی بگیرد این برای اولین بار در 16 سال است که آزرا (گراندور) آمریکا را ترک خواهد کرد.

به گفته ناظرین صنعتی این مدل که یکی از سدان های مطرح بازار خودرو کره جنوبی است نتوانسته که توجه کافی خریداران بازار آمریکای شمالی را به خود جلب کند، با توجه به این که محبوبیت مدل های سوناتنا و سری اول جنسیس هم رو به کاهش است.

تا ماه اکتبر امسال هیوندای موفق به فروش تنها 4134 دستگاه آزرا شده است و این به معنای فروش حدود 400 دستگاه در هر ماه است. طی همین بازه زمانی از مدل های سوناتا و جنسیس G80 هم به ترتیب 170243 و 21535 دستگاه به فروش رسیده است.

این کمپانی همچنان قصد فروش آزرا در سایر مناطق از جمله خاور میانه را دارد.مقامات رسمی هیوندای اعلام کردند: "هیچ چیز هنوز معلوم نیست. گزینه های بسیار زیادی رو به روی ما قرار دارد."

با توجه به این اتفاقات، هفته گذشته هیوندای پس از معرفی نسل ششم آزرا حرفی از فروش جهانی این مدل نزد.


مترجم: مازیار جعفریه
منبع: Yonhap News

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران