کد خبر : ۲۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
بين شركت فورسيا و كنسرسيوم ماد منعقد شد:
بزرگترين قرارداد جوينت ونچر ايران و فرانسه در صنعت قطعه سازي بين گروه فورسيا و كنسرسيوم ماد قطعه آريا منعقد شد.

به گزارش خودروکار، در مراسم امضاي اين قرارداد كه با حضور دكتر علي آهني سفير جمهوري اسلامي ايران در فرانسه برگزار شد، كريستف اشميت قائم مقام شركت فورسيا اعلام كرد: در قالب اين قرارداد شركت سيستم هاي پيشرفته آلايندگي فورسيا-ماد با هدف توليد جديدترين سيستم هاي اگزوز و كنترل آلايندگي خودروها در ايران فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.


دليل سرمايه گذاري فورسيا در ايران

وي با بيان اينكه وجود زيرساخت هاي گسترده، مهندسان و نيروهاي انساني بسيار كارآمد در ايران انگيزه ما براي انعقاد قرارداد جوينت ونچر را افزايش داد، گفت: طبق اين قرارداد دو طرف در زمينه توليد پيشرفته ترين سيستم هاي اگزوز و كنترل آلايندگي براي نسل جديد موتورهاي خودرو فعاليت خواهند كرد و توليدات اين شركت علاوه بر تامين قطعات مورد نياز خودووهاي جديد بازار ايران، در زنجيره جهاني صادرات و تامين قطعات نيز قرار خواهد گرفت.

كريستف اشميت با بيان اينكه شركت سيستم هاي پيشرفته آلايندگي فورسيا-ماد به صورت ٥٠-٥٠ تاسيس شده است، افزود: طبق اين قرارداد پيشرفته ترين دانش فني روز دنيا در زمينه توليد اين سيستم ها به ايران منتقل خواهد شد كه در گام نخست براي خودروهايي با استاندارد آلايندگي يورو٥ و در ادامه براي خودروهايي با استانداردهاي بالاتر قطعات مورد نياز را توليد خواهد كرد.

وي با بيان اينكه هدفگذاري اين جوينت ونچر فروش سالانه ٥٠ ميليون دلار قطعه تا سال ٢٠٢٠ خواهد بود افزود: اين رقم بالغ بر ٢٥ درصد از سهم بازار ايران را در بر مي گيرد و با پيشرفت طرح ها در صنعت خودرو ايران و ورود خودروهاي جديد اين سهم به تدريج افزايش خواهد يافت.

قائم مقام مهندسي شركت فورسيا فرانسه تصريح كرد: با امضاي قراردادهاي جديد صنعت خودرو ايران وارد مرحله تازه اي از تاريخ فعاليت هاي خود خواهد شد و از توليد يك ميليون دستگاه در سال ٢٠١٥ به ١.٨ ميليون دستگاه تا سال ٢٠٢٥ خواهد رسيد و بر اين اساس نرخ رشد سالانه شش درصدي را تجربه خواهد كرد.

كريستف اشميت با بيان اينكه فعاليت هاي توليدي فورسيا شامل ٣٣٠ مركز در ٣٤ كشور جهان و ٣٠ سازمان تحقيق و توسعه است، افزود: اين شركت در زمينه توليد صندلي خودرو، سيستم هاي داخلي خودرو و سيستم كنترل آلايندگي خودرو فعال است و در سال ٢٠١٥ توانسته است به ميزان كل فروش ٢٠.٦٩ ميليارد دلاري و درآمد خالص ٣٧٠ ميليون يورويي دست پيدا كند.

 توسعه همكاري ها با شركت هاي معتبر جهان

محمد عليپور عضو هيات مديره كنسرسيوم فورسيا ماد نيز در اين مراسم اعلام كرد: در شرايط فعلي با امضاي قراردادهاي جديد در صنعت خودروسازي ايران، دوران تازه اي در اين صنعت آغاز شده و زمينه همكاري مشترك با قطعه سازان بزرگ دنيا براي انتقال تكنولوژي و دانش فني روز فراهم شده است.

وي با اشاره به ظرفيت ها و توانمندي هاي موجود در صنعت قطعه سازي ايران، افزود: كنسرسيوم ماد در تلاش است تا از طريق همكاري مشترك با سازندگان معتبر جهان، پيشرفته ترين تكنولوژي ها در زمينه طراحي و توليد قطعات را وارد ايران كند و علاوه بر تامين نياز صنعت خودرو ايران، زمينه عرضه قطعات ايراني در بازارهاي جهاني را فراهم كند.

وي با بيان اينكه دست يابي به خودكفايي و كيفيت در صنعت خودرو و قطعه سازي مستلزم همكاري با شركت هاي پيشرفته و صاحب تكنولوژي دنيا است، افزود: حركت در اين مسير روند پيشرفت و توسعه صنعت خودرو ايران را سرعت خواهد بخشيد و به دنبال آن ورود ايران به بازارهاي منطقه اي و بين المللي را تسهيل خواهد كرد.

عليپور با اشاره به هدفگذاري اين كنسرسيوم  سرمايه گذاري در زمينه ساخت قطعات خودرو با تكنولوژي پيشرفته است، افزود: در حال حاضر اين مجموعه با در اختيار داشتن ١٦ هزار نفر نيروي انساني در تلاش است تا زمينه ايجاد واحدهاي توليدي جديد در صنعت قطعه سازي را فراهم كند.


 سرمايه گذاري با هدف كاهش آلاينده ها

حميدرضا صمدي  مديرعامل گروه رايزكو و عضو هيات مديره كنسرسيوم فورسيا-ماد نيز در مراسم امضاي اين قرارداد جوينت ونچر اعلام كرد: بر اساس اين قرارداد دو طرف ايراني و فرانسوي  سرمايه گذاري در زمينه ايجاد خطوط توليد جديد براي ساخت پيشرفته ترين سيستم هاي آلايندگي خودرو در ايران را بر عهده خواهند داشت.

وي گفت: مهمترين رويكرد اين مجموعه در انعقاد اين قرارداد جلوگيري از تبديل شدن ايران به يك بازار براي قطعات ساخته شده است و بايد از اين فرصت براي افزايش اشتغال داخلي، ارز آوري، خودكفايي و دستيابي به تكنولوژي روز دنيا در صنعت خودرو بهره برداري كرد.

وي با اشاره به حجم سرمايه گذاري ٣٠ ميليون يورويي اين قرارداد در سال نخست، افزود: با توجه به روند رو به رشد آلودگي هوا و افزايش توليد خودرو ، اين قرارداد و قابليت هاي بسيار بالاي توليدات آن،  گام بسيار مهمي در راستاي مقابله با اين روند خواهد بود.

صمدي تصريح كرد: بر اساس اين قرارداد سيستم هاي اگزوز و كنترل آلايندگي كه يك بخش مهم در پروسه توليد خودرو با تكنولوژي روز به شمار مي رود با مشاركت دو طرف در ايران توليد خواهد شد و شامل بخش هاي مختلف سيستم اگزوز از جمله، بخش سرد، بخش گرم، سيستم آلايندگي كاتاليست براي خودروهاي سواري، نيمه سنگين و سنگين (كاتاليست دوده) خواهد بود.

تلاش فرانسه براي توسعه همكاري ها

علي آهني سفير جمهوري اسلامي ايران در فرانسه نيز همزمان با امضاي اين قرارداد اعلام كرد: طي يك سال اخير همكاري هاي ايران و فرانسه در بخش هاي اقتصادي با پيشرفت هاي قابل قبولي همراه بوده و اين همكاري ها بر اساس سرمايه گذاري هاي جديد و مشترك دنبال شده است.

وي با اينكه جمهوري اسلامي ايران در ادامه اين مسير سه هدف اصلي را دنبال مي كند، افزود: انتقال دانش فني و تكنولوژي روز دنيا، افزايش عمق ساخت داخل و اشتغالزايي در ايران و توسعه صادرات مهمترين رويكردهاي ايران در زمينه توسعه روابط اقتصادي و همكاري هاي جديد بوده است.

وي افزود: امضاي اين قرارداد جوينت ونچر با شركت فورسيا كه يكي از قطعه سازان بزرگ اروپا و جهان به شمار مي رود نيز با همين هدف صورت گرفته و مهمتر از همه آنكه بخش خصوصي ايران در اين قرارداد پيشگام بوده تا به واسطه اين قرارداد اهداف زيست محيطي دولت را نيز تحقق بخشد.

آهني تصريح كرد: با رويكردهاي جديد دولت فرانسه و به خدمت گرفتن بانك هاي كوچكتري كه منافعي در بازار آمريكا ندارند، مشكلات نقل و انتقال منابع مالي نيز در حال رفع و رجوع است و دولت فرانسه نيز در تلاش است تا بسترهاي لازم را براي سرعت بخشيدن به روند همكاري هاي مشترك فراهم كند.

كنسرسيوم ماد قطعه آريا متشكل از دو گروه قطعه سازي رايزكو و كروز در ايران شكل گرفته و اين مجموعه با امضاي اين قرارداد جوينت ونچر فورسيا-ماد را با هدف توليد قطعات خودرو شكل داده اند.

منبع:خودرونویس
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران