کد خبر : ۲۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
رییس شورای کار آئودی اعلام کرد این شرکت خودروسازی تعدیل اجباری کارکنان آلمانی خود پیش از سال ۲۰۲۰ را منتفی کرده است.

به گزارش خودروکار، این برند لوکس فولکس واگن پس از اینکه متحمل هزینه‌های مربوط به رسوایی آلایندگی دیزلی شرکت مادر خود شد، پیش بینی خود از میزان سودآوری و فروش را اواخر اکتبر کمتر کرد اما اعلام کرد مدیریت ارشد این شرکت در مورد یک توافق کامل با نیروی کار خود مذاکره خواهد کرد که تحت آن تضمین مشاغل برای ۶۱ هزار نفر از کارکنان آلمانی این شرکت در قبال اقداماتی برای افزایش بهره وری تا دهه آینده تمدید خواهد شد.

پیتر موچ، رییس شورای کار آئودی در جمع بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان این شرکت در کارخانه اصلی آئودی در اینگول اشتات گفت: تمدید تضمین مشاغل موفقیت بزرگی است.

این خبر حدود دو هفته پس از این اعلام می شود که کارکنان برند فولکس واگن هم برای عدم تعدیل اجباری تا پایان سال ۲۰۲۵ تضمین دریافت کردند.

این توافق راه را برای حذف ۲۳ هزار شغل در فولکس واگن از طریق بازخرید، بازنشستگی زودهنگام و کاهش نیروی کار موقت هموار کرد.

کارکنان آئودی در آلمان پس از اینکه مدیریت این شرکت تصمیم گرفت از کارخانه ای در بلژیک برای تولید نخستین مدل برقی بازار انبوه خود استفاده کند و این کارخانه را به یک پایگاه کلیدی برای خودروهای برقی در گروه فولکس واگن تبدیل کند، نگرانی فزاینده ای نسبت به آینده شغلی خود پیدا کرده بودند.

آئودی همچنین اعلام کرده است احتمال کاهش حدود ۱۵۰۰ شغل در اینگول اشتات را بررسی می کند زیرا قصد دارد با نیروی کار ثابت خود به هدف تولید ۲۰۱۷ دست پیدا کند. در کارخانه اینگول اشتات ۴۴ هزار نفر کار می کنند.

بر اساس گزارش رویترز، شورای کار ماه گذشته با مدیریت برای حفظ شیفتهای شب پرهزینه به توافق رسید اما این توافق دربرگیرنده تغییراتی در تولید بود.

منبع:ایسنا
انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران