کد خبر : ۲۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
رئیس سازمان ملی استاندارد:
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه انشعاب 100 جایگاه سوخت به دلیل مشکلات فنی قطع شده است، گفت: تا به امروز 2345 جایگاه و 26 هزار و 500 دستگاه خودرو گازسوز مورد بازرسی این سازمان قرار گرفته‌اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نیره پیروزبخت در گفت‌وگو با شبکه خبر، در رابطه با بازرسی جایگاه‌های سوخت و خودروهای گازسوز، اظهار کرد: ایران جزء پنج کشور تولیدکننده گاز و جزء سه کشور مصرف کننده گاز است.

وی افزود: روزانه 20 میلیون متر مکعب گاز از طریق جایگاه‌های CNG در اختیار سیستم حمل و نقل قرار می‌گیرد که باید نکات ایمنی در رابطه با سوخت‌رسانی و سوخت‌گیری رعایت شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد یادآور شد: از سال 1393 مقرر شد تا این سازمان بازرسی از جایگاه‌های سوخت CNG را انجام دهد و تا به امروز 2345 جایگاه مورد بررسی قرار گرفته که به 100 جایگاه اخطار جدی برای نوسازی اعلام شده است.

وی گفت: در حال حاضر حوادث در جایگاه‌ها به حداقل رسیده و باید به سمتی حرکت کرد تا جایگاه‌داران بدون الزام استانداردها را رعایت کنند.

پیروزبخت، خاطرنشان کرد: بازدیدهای دوره‌ای از هر جایگاه صورت می‌گیرد که حداقل هر جایگاه یکبار در سال مورد بررسی قرار می‌گیرد و طبق آمار 2007 جایگاه مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد بیش از 1160 جایگاه بیش از یکبار بررسی از آن صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه انشعاب 100 جایگاه قطع شده است، گفت: در کنار جایگاه‌های سوخت، خودرو و سیلندرهای سوخت مورد بازرسی قرار می‌گیرد که از سال 1394 بازرسی خودروهای عمومی و دولتی در حال حرکت گازسوز و دوگانه سوز بر عهده سازمان ملی استاندارد قرار گرفته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: برای رفع مشکلات در معاینه فنی خودروهای گازسوز سازمان ملی استاندارد همکاری‌های خود را لحاظ کرده که تا به امروز 26هزار و 500 دستگاه مورد بررسی قرار گرفته و از این میان پنج درصد کپسول‌های گاز تعویض شده است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران