کد خبر : ۲۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
سیستم ناوبری و صفحه نمایش های لمسی طی چند سال اخیر در میان خودرو ها بسیار رایج شده است و اکنون چند کمپانی سازنده موتورسیکلت نیز قصد دارند بسیاری از این ویژگی ها را به موتورسیکلت هایشان منتقل کنند.
به گزارش خبرنگار خودروکار،شرکت "Indian Motorcycle" سیستمی جدید به نام "Ride Command" را ارائه داده است. این سیستم دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی است و شبیه آن چیزیست که امروزه در خودرو ها می بینیم. این سیستم به موتورسواران امکان استفاده از سیستم رهیاب ماهواره ای را می دهد.

اما باید در هنگام طراحی همچین سیستمی برای یک موتورسیکلت ملاحظات ویژه ای در نظر گرفته شود.



شرکت Indian باید بر روی مسائلی همچون وضوح بهتر صفحه نمایش بیشتر کار کند تا موتورسوار بتواند در هنگام رانندگی در روز و با وجود نور خورشید صفحه نمایش را به خوبی ببیند.

این سیستم مجهز به یک رهیاب است که خوش منظره ترین مسیر ها را به راننده پیشنهاد می کند. همچنین  دارای یک صفحه نمایش لمسی و کنترل از روز دسته فرمان موتور برای مواقعی که راننده نمی تواند دستش را از روی دسته فرمان بردارد.

شرکت "هارلی دیویدسون" نیز چنین سیستمی به نام "Boom! Box" دارد.

اما بسیاری از کسانی که برای فرار از تکنولوژی موتورسیکلت را انتخاب می کنند، این مساله نگران کننده است. مدیر عامل کمپانی Indian، رابرت پاندایا، گفت که این تکنولوژی برای همه نیست!
او اضافه کرد: هنگامی که درباره شرکت Indian صبحت می کنیم درباره تاریخ و میراث حرف می زنیم.

آقای پاندایا باور دارد که موتورسیکلت های تکنولوژیک می توانند تجربیات موتورسوار را بالا ببرند. برای مثال به جای اینکه برای انجام یک تماس تلفنی تا دیر وقت در اداره بمانیم، می توانیم همین کار را در حالی که سوار بر موتورسیکلت هستیم انجام بدهیم.

این سیستم هوشمند بر روی مدل های "Chieftain" و "Roadmaster" عرضه می شود که قیمت آن ها به ترتیب 23999 و 28999 دلار است.

مازیار جعفریه
منبع: motorcyclist.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران