کد خبر : ۲۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
واکنش صریح محیط زیست به برخی شنیده‌ها
معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه مصوبه دولت مبنی بر توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری اجرایی می‌شود، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی هیچ موتور سیکلت کاربراتوری را شماره‌گذاری نخواهد کرد.

به گزارش خودروکار،مدت زیادی از آغاز اجرایی شدن مصوبه دولت در مورد ممنوعیت شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کابراتوری در کشور نگذشته بود، که ادعاهایی در مورد ثبت سفارش 500 هزار یا 430 هزار موتورسیکلت کاربراتوری از سوی مسئولین شهرداری تهران مطرح شد.

در این مورد وزارت صنعت سکوت اختیار کرد ولی سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: اخذ مصوبه دولت، لازمه تولید مجدد موتورهای کاربراتوری است. طبق مصوبه دولت، هر مجوزی که سازمان حفاظت محیط زیست از قبل برای تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری داده بود، باطل شد، این موضوع را به نیروی انتظامی اعلام کردیم که مجوزهای تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از مورخ 95.7.1 باطل است، بنابراین اگر قرار باشد شماره گذاری جدید موتورسیکلت‌های کاربراتوری صورت گیرد باید این موضوع به تصویب دولت برسد و مصوبه دولتی برای انجام این کار وجود داشته باشد.

مسعود زندی معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست نیز در مورد شماره‌گذاری 430 هزار یا 500 هزار موتورسیکلت کاربراتوری، با قاطعیت از توقف شماره‌گذاری توسط پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داده و به خبرنگار ایسنا، گفت: طبق مصوبه دولت شماره‌گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری از ابتدای مهرماه سال 95 ممنوع است. سازمان حفاظت محیط زیست نیز همچنان پایبند بر این مصوبه است و بارها تاکید کردیم که هرگز شماره‌گذاری اتفاق نیفتد.

وی در مورد ثبت سفارش‌های این تعداد متورسیکلت کاربراتوری، اظهار کرد: راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری این دستگاه‌ها را انجام نمی‌دهد. در شورای عالی حمل و نقل نیز بر این موضوع تاکید شده که شماره‌گذاری انجام نشود. از ابتدای مهر تاکنون هیچ موتورسیکلت کابراتوری شماره‌گذاری نشده و پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری نخواهد کرد.

منبع:ایسنا
انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران