کد خبر : ۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کادیلاک با رونمایی از کانسپت اسکالا چشم ها را خیره کرد. یک سدان لوکس بازار با پکیج کاملی از فناوری های پیشرفته که نه تنها افق جدید طراحی کادیلاک را مشخص میکند بلکه به نوعی پرچمدار آینده سدان های کادیلاک را نیز معرفی میکند.
به گزارش خودروکار، یوهان دی نیسچن مدیر عامل کادیلاک چندی پیش در خصوص CT6 گفته بود که هرچند این محصول یک سدان جذاب و با ابهت محسوب میشود اما ما نمیتوانیم فقط متکی به یک مدل باشیم.

نتیجه این صحبت های آقای مدیرعامل در گردهمایی پبل بیچ مشخص شد. جایی که کادیلاک با رونمایی از کانسپت اسکالا چشم ها را خیره کرد. یک سدان لوکس بازار با پکیج کاملی از فناوری های پیشرفته که نه تنها افق جدید طراحی کادیلاک را مشخص میکند بلکه به نوعی پرچمدار آینده سدان های کادیلاک را نیز معرفی میکند.

کانسپت اسکالا

چیزی که در نگاه اول به اسکالا به چشم میخورد زبان طراحی جدیدی است که کادیلاک در آن استفاده کرده و دوم فناوری هایی بکار رفته در آن است که قطعا در محصولات آتی کادیلاک توسعه خواهند یافت. دی نیسچن در اینباره میگوید : « اسکالا یک شخصیت آرمانی از کادیلاک است. محصولی که این سیگنال را برای بقیه ارسال میکند که کادیلاک درحال اوج گرفتن در بازار برندهای لوکس و پرمیوم است. »

کانسپت اسکالا

اسکالا از همان آرایش دیفرانسیل عقب سبک وزنی پیروی میکند که CT6 بر آن پایه استوار بوده است. اگرچه نسبت به CT6 6.5 اینچ طولانی تر، ۲٫۷ اینچ پهن تر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز ۴٫۷ اینچ بیشتر است. بنابراین هیچ شکی نیست که با یک سدان بزرگ و پیشرو طرف هستیم. اما نکته مهم در خصوص اسکالا رازی است که در زیر کاپوت بزرگ آن نهفته است. یک موتور کاملا جدید V8  تویین توربو ۴٫۲ لیتری که از قابلیت غیرفعال کردن سیلندرها نیز برخوردار است.


کانسپت اسکالا

با نگاه به طراحی ظاهری چیزی که در ابتدا توجه را به سمت خود جلب میکند جلوپنجره ذوزنقه ای شکل آن است که فاقد تزیینات کرومکاری شده موجود در CTS و CT6 میباشد. کادیکلاک وعده داده است که در محصولات آینده خود از این سبک جدید استفاده خواهد کرد. چراغ های کوچک و باریک جلو که از فناوری OLED در تولید آنها استفاده شده و مه شکن هایی که به نوعی مکمل طرح چراغ های جلو هستند از دیگر نکات طراحی خودرو در جلو محسوب میشوند. رینگ های ۲۲ اینچی هفت پره دوبل در کنار انبوه تزیینات کرومی سطح بالای طراحی اسکالا را به رخ میکشند.


کانسپت اسکالا

در داخل خودرو با وجود سقف شیشه ای با یک فضای گلخانه ای شکل روبرو هستید. چیزی که در کل به نظر میرسد سادگی درون کابین میباشد و همچنین الهام گرفتن این طراحی از محصولات دهه شصت و هفتاد کادیلاک، یادآور دوران اوج این برند در عرضه خودروهای لوکس میباشد. اما نکته ویژه در طراحی داخلی اسکالا صفحه نمایش OLED آن میباشد که توسط LG توسعه داده شده است. ترکیب زیبایی از تزیینات کرومی، چرمی و پارچه ای بر روی صندلی ها از دیگر نکاتی است که میتوان به آن اشاره کرد. صندلی های عقب نیز هر کدام از یک سیستم ارتباط سرگرمی مستقل برخوردار هستند.


کانسپت اسکالا

با توجه سبک جدید طراحی ظاهری و استفاده از یک موتور کاملا جدید به خوبی روشن است که اسکالا پرچمدار آینده کادیلاک بوده و میتواند عنوان CT8 را یدک بکشد. در عین حال استفاده از فناوری های پیشرفته روز، پرده از نقشه هوشمندانه کادیلاک برمیدارد که امیدوار است بر پایه آن بتواند آلمانی ها را به چالش بکشد.


منبع: automobilemag

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران