کد خبر : ۲۶۸۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حالی دیروز نتایج رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای کشور را در شش ماه نخست امسال اعلام کرد که طبق آن مشخص شد مشتریان از کمبود و نبود قطعات و همچنین عدم عیب یابی دقیق، بیشترین گلایه را داشته اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، طبق آمار اعلامی، مشتریان از پنج مسئله در حوزه خدمات پس از فروش ابراز نارضایتی کرده اند که "هزینه تراشی بی مورد"، "کمبود نمایندگی های مجاز"، "کیفیت پایین قطعات و خدمات و تعمیرات"، "عدم انجام کار یا رفع ایراد" و همچنین "کمبود و نبود قطعات" را شامل می شود.

در این بین، کمبود و نبود قطعات، اصلی ترین مشکل و چالش مشتریان با خدمات پس از فروش است که اتفاقا در مورد تمام عرضه کنندگان خودرو کشور شامل خودروسازان نیمه دولتی، خصوصی ها و واردکنندگان صدق می کند.

بر این اساس، بسیاری از مشتریان پس از مراجعه به نمایندگی های خدمات پس از فروش کشور، با کمبود و حتی نبود قطعات مواجه و در نتیجه مجبور شده اند روزها و هفته ها خودرو معیوب خود را در نمایندگی ها بخوابانند. از همین رو این موضوع به شدت نارضایتی مشتریان را در شش ماه نخست امسال به همراه داشته است. این در حالی است که تامین قطعات موردنیاز، حداقل انتظاری است که مشتریان می توانند از خدمات پس از فروش داشته باشند، با این حال این موضوع فعلا به نقطه ضعف اصلی نمایندگی های ارائه دهنده خدمات مربوطه در کشور تبدیل شده است.

از سوی دیگر اما عدم عیب یابی دقیق نیز دیگر مشکل و چالش بزرگ مشتریان با خدمات پس از فروش عرضه کنندگان خودرو کشور است که به نوبه خود نارضایتی آنها را در پی داشته و گاهی وقت و هزینه شان را  به هدر داده است. ریشه این موضوع را بدون شک باید در عدم وجود نیروی متخصص کافی در تعمیرگاه ها جستجو کرد. آن طور که مسوولان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد می گویند، نیروهایی که تخصص لازم و کافی را در عیب یابی خودرو داشته باشند، در نمایندگی های خدمات پس از فروش کشور کم بوده و برخی از این نیروهای متخصص نیز پس از مدتی ترجیح می دهند کسب و کاری خصوصی را برای خود راه بنیندازند.

با توجه به این شرایط، عرضه کنندگان خودرو کشور به خصوص خودروسازان، بهتر است تمرکز اصلی خود را روی تامین هرچه بیشتر قطعات و همچنین بهبود کیفیت آموزش ها جهت تربیت هرچه بیشتر نیروهای متخصص بگذارند. به نظر می رسد یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار این است که انگیزه لازم را برای نگه داشتن نیروهای متخصص ایجاد کنند تا به راحتی آنها را از دست ندهند.

انتهای پیام/ 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران