کد خبر : ۲۶۹۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
مدیرعامل ایران خودرو:
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: در قرارداد با شركت پژو دست يابي به ساخت داخل 40درصد در پايان سال اول و 70 درصد تا پايان سال چهارم هدفگذاری شده كه ما بر اجرای دقيق مفاد قرارداد پافشاری كرده و يك قدم از موضع خود كوتاه نخواهيم آمد.
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، هاشم يكه زارع در ديدار رئيس و اعضای انجمن قطعه سازان ضمن تاكيد بر افزايش كيفيت محصول قطعه سازان گفت: بايد در مواجهه با مسايل نگاهی راهبردی داشته باشيم تا در زمان بروز هر گونه بحران دچار تزلزل نشويم.

وی با اشاره به انحصاری نبودن خودرو با توجه به تنوع توليد محصول در كلاس های قيمتی مختلف گفت: البته افزايش قيمت، مسير مناسبی براي برون رفت از مشكلات تامين و توليد در قطعه سازی نيست و بايد با آينده نگری، براي حفظ شرايط و توازن فعلی، مسيرهای ديگری را درنظر داشته باشيم.

مديرعامل گروه صنعتی ايران خودرو با تاكيد بر برنامه ريزی براي جايگزينی محصولات جديد در خطوط توليد قطعه سازان گفت: بايد به سمتی برويم كه هم زمان با اجرای قرارداد پژو، قطعه سازان داخلی با ورود تكنولوژی جديد توسعه يافته و امكان صادرات در شبكه جهانی تامين پژو را نيز داشته باشند.

وی حمايت از قطعه سازان را وظيفه خودروسازان دانست و گفت: قطعه سازان كوچك هم بايد سطح تكنولوژی و توان توليد خود را ارتقا دهند تا بتوانند به توليد ادامه دهند.

وی قيمت و كيفيت رقابتی و خدمات پس از فروش مناسب را فاكتورهای اصلی ايران خودرو در همكاری با قطعه سازان عنوان كرد و گفت: ما قطعه سازان را از خانواده بزرگ ايران خودرو می دانيم و در مسير رشد و ارتقا از آنان حمايت می كنيم.

يكه زارع تعداد زياد قطعه سازان همكار با خودروساز را رويه ای نادرست و خلاف روش خودروسازان بزرگ دنيا دانست و گفت: كاهش تعداد منابع تامين قطعه و حركت به سوی مجموعه سازی در دستور كار ايران خودرو قرار دارد.

وی افزود: قطعه سازان بايد با ارتقای دانش و تكنولوژی توليد با اقتدار با شركت های خارجی برخورد كنند تا بيشترين منافع را در زمينه داخلی سازی توليد از آن اقتصاد كشور كنند.

يكه زارع كار انجمن قطعه سازی را سخت و پيچيده دانست و با تاكيد بر داشتن هويت ملی و صنعتي اعضا در انجمن، اظهار اميدواري كرد: با انجام فعاليت تخصصي در كميسيون هاي داخلي اين انجمن، شاهد نتايج خوب و مفيدي براي صنعت خودرو كشور باشيم.

در ديدار رئيس و اعضای انجمن قطعه سازان با مديرعامل گروه صنعتی ايران خودرو كه به ميزبانی ايران خودرو برگزار شد،‌ اعضای انجمن قطعه سازان درباره شرايط فعلی توليد در شركت های زيرمجموعه با يكه زارع گفت وگو و تبادل نظر كردند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران