کد خبر : ۲۶۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا با توجه به رویکردهای اقتصادی وی، نگرانی های بسیاری را در میان فعالان اقتصادی و صاحبان شرکت های تجاری بین المللی ایجاد کرده است.
به گزارش خودروکار،هشدارهای رئیس جمهوری منتخب آمریکا به شرکت های تجاری چند ملیتی در رابطه با نحوه فعالیت های تجاری شان از جمله دلایلی است که بسیاری از فعالان اقتصادی را دچار نگرانی کرده است.

در همین راستا «دیتر زتچه» مدیر اجرایی گروه خودروسازی دایملر معتقد است که انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده تهدیدی برای صنعت خودروسازی جهان و اروپا محسوب نشده و رفتار وی با خودروسازان آمریکایی نسبت به سایرین متفاوت نخواهد بود.

زتچه همچنین معتقد است شعارهای اقتصادی ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی خود باعث نگرانی نبوده و سیاست های اقتصادی رئیس جمهور منتخب موجب بروز اختلال در فعالیت های اقتصادی شرکت های تجاری و خودروسازی نخواهد بود.

مدیر اجرایی گروه خودروسازی دایملر در گفت وگو با نشریه بیلد آلمان اظهار داشت: «باور این موضوع که ترامپ پس از آغاز به کار در کاخ سفید تعرفه های تنبیهی برای خودروسازان خارجی در نظر خواهد گرفت بسیار دشوار است.»

وی در ادامه گفت وگوی خود با بیلد گفت: «به عقیده من انتخاب آقای ترامپ به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا مشکلی برای فعالیت های کارخانه خودروسازی دایملر در ایالت آلاباما ایجاد نخواهد کرد.»

«دیتر زتچه» در رابطه با ادامه فعالیت های شرکت های خودروسازی پس از به قدرت رسیدن ترامپ معتقد است تبعیض قائل شدن میان خودروسازان اروپایی و آمریکایی بیش از هرچیز به صنعت خودروی آمریکا ضرر خواهد زد چرا که این روزها رشد اقتصادی و تولید ثروت در سراسر جهان به تجارت بین المللی و همکاری کشورها برای رفع موانع تجارت آزاد بستگی دارد و ایالات متحده نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

آقای زتچه در ادامه سخنان خود اعلام کرد که بحران ایجاد شده به دلیل تخلف گسترده گروه خودروسازی فولکس واگن در زمینه ارائه اطلاعات نادرست در رابطه با میزان واقعی آلایندگی پیشرانه های دیزلی خود ضربه بسیار سنگینی به صنعت خودروسازی وارد کرده است.

مدیر اجرایی شرکت خودروسازی دایملر معتقد است که استفاده از پیشرانه های دیزلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه استانداردهای آلایندگی وضع شده توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده، خودروسازان بین المللی را مکلف می کند تا در راستای کاهش قابل توجه میزان تولید CO2  برنامه ریزی کرده و از میزان آلایندگی خودروهای خود بکاهند.

در چنین شرایطی گسترش استفاده از پیشرانه های دیزلی و هیبریدی می تواند نقش قابل توجهی در کاهش آلایندگی خودروهای تولید شده ایفا کند.

منبع:فرصت امروز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران