کد خبر : ۲۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
مقامات ایمنی خودروی آمریکا بدنبال دریافت شکایات متعدد از مالکان درباره به حرکت افتادن خودرویشان پس از پارک شدن و تصادف آن، تحقیقات درباره یک میلیون پیکاپ و شاسی بلند فیات کرایسلر را آغاز کردند.

به گزارش خودروکار، این موضوع که از سوی سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا بررسی می شود، مشابه موضوعی است که در ماه ژوئن عامل مرگ آنتون یلچین، هنرپیشه فیلم "سفر ستاره‌ای" در لس آنجلس شناخته شد. این سازمان از مالکان این خودروها گزارش ۲۵ مورد تصادف و ۹ مورد مصدومیت دریافت کرده است.

فیات کرایسلر اتوموبیل با تحقیقات دولت پیرامون مدل پیکاپ رم ۱۵۰۰ مدل سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ و شاسی بلند داج دورانگو مدل سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ همکاری می کند.

تحقیقات رگولاتور آمریکا در صورت ناایمن شناختن این خودروها، ممکن است به فراخوان منجر شود. در این بین این رگولاتور و فیات کرایسلر از رانندگان این خودروها خواستند پیش از خروج از خودرو از کشیدن ترمز پارک مطمئن شوند.

فیات کرایسلر در آوریل برای بیش از ۱.۱ میلیون خودروی سواری و شاسی بلند به دلیل احتمال حرکت این خودروها در وضعیت پارک شده، در سراسر جهان فراخوان داد.

بر اساس گزارش رویترز، مشکل مذکور در سدانهای داج شارژر و کرایسلر ۳۰۰ و شاسی بلند جیپ گرند چروکی عامل ۶۸ مورد مصدومیت، ۲۶۶ فقره تصادف و ۳۰۸ گزارش آسیب به اموال بوده است. راه حل فیات کرایسلر برای این فراخوان، یک ارتقای نرم افزاری بود که به طور اتوماتیک خودرو را در شرایط خاصی در وضعیت پارک قرار می دهد و ۵۳ درصد از خودروهای تحت فراخوان به این نرم افزار جدید مجهز شدند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران