کد خبر : ۲۷۶۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
هر سال در نمایشگاه بازرگانی EICMA، در شهر میلان ایتالیا، بهترین موتورسیکلت‌های سال معرفی می‌شوند.
به گزارش خودروکار، امسال نیز این نمایشگاه، 8 نوامبر در میلان (و البته 4 اکتبر هم در کلن آلمان) برگزار شد و طی آن برترین موتورسیکلت‌های سال 2017 معرفی شدند. هنگام انتخاب بهترین موتور، عوامل و معیارهای مختلفی از جمله، توان و قدرت بالا، سرعت مناسب، مصرف بهینه سوخت، کارکرد نرم یا سخت موتور، کارایی و کیفیت بلندمدت و به راحتی راندن و غیره درنظر گرفته می‌شود.

امسال مانند سال‌های پیشین، کاراترین و با کیفیت‌ترین موتورسیکلت‌هایی که قرار است در جاده‌های سراسر دنیا جولان دهند، معرفی شده و از هم‌اکنون توجه خریداران بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. در این مقاله به 10مورد از این موتورسیکلت‌ها اشاره شده است.


هوندا فایربلید

گرچه موتورسیکلت هوندا فایربلید نیازی به معرفی ندارد، باید گفت که این موتور به‌دلیل توانایی، سبک و عملکردش در طول 21 سال عمر خود، همیشه بهترین و در کانون توجه بوده است. مدل جدید این موتورسیکلت با نام هوندا فایربلید CBR1000RR، به بازار معرفی شده و قدرتی به میزان 10 واحد بیشتر از نسل پیشین خود دارد. درعین‌حال حدود 15 کیلوگرم از وزن آن کاسته شده است.

این موتور دارای قابلیت انتخاب نحوه حرکت و کلیدهای تعویض دنده سریع است. قدرت موتور 189 اسب‌بخار بوده و گشتاوری معادل10500دور در دقیقه دارد. وزن آن نیز 197.3 کیلوگرم است. مخزن سوخت این موتورسیکلت از جنس تیتانیوم است.


تریومف استریت تریپل R

این موتورسیکلت نسل سوم موتورهای استریت تریپل است. نسل اول آن سال 2007، نسل دوم 2011 معرفی شد. تریومف استریت تریپل R، 6 کیلوگرم سبک‌تر شده و وزن آن در حالت خشک، 168 کیلوگرم است. این موتورسیکلت به موتور سه سیلندری با ظرفیت 675 سی‌سی و 12 سوپاپ و میل‌سوپاپ رو مجهز است.

حداکثر توان آن 106 اسب‌بخار با گشتاور 68 نیوتن‌متر، 9750دور در دقیقه است. دارای کلاچ چند صفحه و جعبه‌دنده 6 سرعته است. انتقال قدرت به چرخ جلو با استفاده از زنجیر صورت می‌گیرد. سیستم تعلیق این موتور از مارک KYB و قابل ‌تنظیم است. ترمز جلو، دوقلوی 310 میلی‌متری دیسکی و ترمز عقب آن تک-دیسکی 220 میلی‌متری است. ظرفیت مخزن سوخت آن نیز 17.4 لیتر است و هر 17 کیلومتر، یک لیتر بنزین مصرف می‌کند.


تریومف بون‌ویل

شرکت تریومف، همیشه یک موتورسیکلت بون‌ویل جدید راهی بازار می‌کند. این موتورسیکلت از نوع موتورهای استاندارد با موتور موازی دوقلو، پیشرانه چهارزمانه، مایع-خنک و ظرفیتی معادل 1200 سی‌سی است.

همچنین مجهز به میل‌لنگ270درجه است که به جعبه‌دنده 5 سرعته متصل است. نسخه استریت توئینStreet Twin موتورهای خانواده تریومف بون‌ویل، نیرویی حدود 80 نیوتن‌متر با 3000 دور در دقیقه دارد.

از نقاط قوت موتورسیکلت جدید بون‌ویل مصرف سوخت بهینه و 4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.صفحه نمایش جلوی راننده قابلیت تنظیم ارتفاع برای راحت‌تر خوانده شدن را دارد. این موتور می‌تواند در جاده‌های خشک و گرم و همچنین نقاط بارانی و مرطوب حرکت کند.


کی‌تی‌ام دوک 125

شرکت کی‌تی‌ام در نظر دارد که دو موتور 500 و 800 سی‌سی دوک راهی بازار کند. اما موتوری که برای سال 2017 آماده دارد، دوک 125 است.

این موتور به بهترین فناوری‌های روز مجهز شده است. درواقع، دوک در سال 2013، به ترمزهای ای‌بی‌اس مجهز شد و اکنون به آن چراغ‌های LED و صفحه نمایش TFT و امکانات به‌روز دیگری اضافه شده است.

در صفحه نمایش این موتورسیکلت، تمامی ابزارهای کنترل و سنجش به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود. قدرت این وسیله‌نقلیه، 11 کیلووات (15 اسب‌بخار) و10500 دور در دقیقه بوده و وزن آن نسبتا سبک و 125 کیلوگرم است.

در موتور دوک 125، از دو عدد میل‌سوپاپ رو استفاده شده است. فناوری تزریق سوخت و جعبه‌دنده 6 سرعته، عملکردی بسیار عالی برای این موتورسیکلت فراهم می‌کند. این موتور، تک سیلندر با حجم 124.7 سی‌سی است. مخزن سوخت دوک 125، حدود 11لیتر ظرفیت دارد.

سیستم خنک‌کننده آن مایع ـ خنک است. مصرف سوخت تقریبی آن نیز 24/2 لیتر در هر صدکیلومتر است.


یاماها ـ MT-07

موتورسیکلت یاماها ـ MT-07 (در آمریکا با نام FZ-07) موتورسیکلتی با میل‌سوپاپ رو و 8سوپاپی است. این موتور دارای یک موتور موازی دوقلو با حجمی معادل 689 سی‌سی و 74 اسب‌بخار در دور موتور 9000 است.

وزن این موتور 179کیلوگرم است و در رنگ‌های خاکستری، سفید، آبی، قرمز و ارغوانی تولید شده است. مصرف سوخت این موتور یک لیتر در 29 کیلومتر است و می‌تواند با مخزن پر 14 لیتری خود، بیش از 322کیلومتر را طی کند.

حداکثر سرعت این موتور 210کیلومتردرساعت بوده و مدت زمان سرعت صفر تا 97 کیلومتر در ساعت آن 3.80 ثانیه است.


یاماها YZF- R6

این موتورسیکلت اولین بار سال 1998 عرضه و هر چند سال یکبار به‌روز و اصلاح شد. اکنون این موتور به یکی از بهترین موتورهای سال 2017 تبدیل شده است. در حال حاضر این موتورسیکلت با موتوری کاملا جدید که توانایی تولید نیرویی معادل 122 اسب‌بخار وهمچنین گشتاور 11500دور در دقیقه دارد،‌ راهی بازار شده است.

یاماها YZF-R6، دارای موتور 4 سیلندر خطی، 4 زمانه، مایع-خنک با ظرفیت 600 سی‌سی و 16 سوپاپ تیتانیومی با میل‌سوپاپ رو است. ترمز آن دیسکی شناور2 در 295 میلی‌متری است. وزن این موتور در حالت خشک، 166 و در حالت آماده به حرکت، 189 کیلوگرم است.

در مدت 3 ثانیه به سرعت صفر تا 97 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 260 کیلومتر درساعت است. در هر صد کیلومتر هم 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند.


سوزوکی GSX-R1000

این موتور از مجموعه موتورهای سری GSX-R و موتوراسپرت است و از سال 2001 که معرفی شد، هر چند سال یکبار، با تغییراتی جدید وارد بازار می‌شود. این موتور با مدل سال 2017، دارای موتوری به‌روز شده با حجم 999 سی‌سی 4 زمانه و 4 سیلندر با تولید توانی معادل 199 اسب‌بخار است. گشتاورخروجی نیز 117 نیوتن‌متر در 10000 دور در دقیقه است.

این موتور جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار دارد. از دیگر مشخصات سوزوکی GSX-R1000، می‌توان به سیستم مدیریت الکترونیکی، راه اندازی کنترل، سیستم سریع تغییر، سیستم تعلیق، سیستم کنترل کشش، چراغ‌های جدید LED، طراحی جدید قاب اصلی و سیستم تعادل BFF، اشاره کرد. وزن موتور نیز 203 کیلوگرم است.


دوکاتی اسکرمبلر

موتورسیکلت‌های دوکاتی شهرت‌شان را مدیون قدرت و حجم بالای خود هستند. این موتورها از پیشرانه‌های 4 زمانه و با فناوری V شکل استفاده می‌کنند. شرکت سازنده دوکاتی، این فناوری را ال-دوگانه می‌نامد، چراکه نحوه قرارگیری سیلندرها به شکل عمودی و افقی با زاویه 90 درجه نسبت به هم، حرف ال در الفبای انگلیسی را تشکیل می‌دهد.

دوکاتی امسال قصد دارد حداقل دو موتور جدید اسکرمبلر که بتوانند روی هر جاده‌ای پیش برانند، طراحی کند. درضمن ظرفیت موتور جدید به احتمال زیاد بیش از نسخه‌های قبلی شده و به 1100 سی‌سی خواهد رسید. موتور این وسیله‌نقلیه 2 سوپاپی و هوا-خنک است.


هوندا ادونچر HONDA X-ADV

این موتورسیکلت، یک مدل مفهومی است و قرار است سال 2017 راهی بازار شود. این موتور نوعی اسکوتر (موتورسیکلت‌های سبک شهری) است که به گونه‌ای مجهز شده و ارتقا یافته تا در ناهموارترین جاده‌ها هم قابل راندن باشد.

این موتور روح ماجراجویی و عملکرد بالا و آسایش را با هم ترکیب کرده است و مناسب رفت‌ و آمد درون شهری و همچنین سفرهای خارج از شهر هنگام تعطیلات آخر هفته است.

ظرفیت موتور این وسیله‌نقلیه 745 سی‌سی است و نوع هم موتور مایع-خنک و تک‌‌میل سوپاپ رو است. مصرف بنزین در این موتور، یک لیتر در 27.5 کیلومتر است. سیستم انتقال قدرت هوندا HONDA X-ADV، دو-کلاچه هیدرولیک 6 سرعته است و نیرو به وسیله زنجیر منتقل می‌شود.


هسکوارنا

موتورسیکلت هسکوارنای مفهومی 401، در دو نسخه Vit Pilen- پیکان سفید Svart Pilen- پیکان سیاه، از مدل کلاسیک Pilen الهام گرفته است. این موتور از رقبای خود سبک‌تر و سریع‌تر است. این مدل از موتور تاحد بسیارزیادی ویژگی‌های موتور قدیمی را در قالبی جدید دارد. دوشاخه جلوی وارونه، چرخ‌های 17 اینچی، موتور 400 سی‌سی مایع-خنک باخروجی 43 اسب‌بخار نیرو و وزنی معادل 135کیلوگرم از ویژگی‌های این مدل جدید است.


منبع: اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران