کد خبر : ۲۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
وهاب عقیقی گفت: این یک اصل در اقتصاد جهانی است که بالا رفتن کیفیت در سایه رقابت صورت می گیرد.
به گزارش خودروکار،مدیر بازاریابی شرکت مدیا موتورز کیش در مورد دستورالعمل جدید وزارت صنعت مبنی بر ممنوع بودن واردات خودروهایی که در داخل تولید می‌شوند اظهار داشت: این یک دستورالعمل مبهم است و جا دارد این وزارتخانه توضیحات بیشتری در این خصوص بدهد و اعلام کند بر اساس چه فاکتورهایی این بخشنامه را صادر کرده است.

وهاب عقیقی ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌هایی همچون ما که دارای نمایندگی رسمی هستند هیچ کدام از محصولاتی که در داخل تولید می کنند را وارد نمی کنند به طور مثال شرکت ام جی پارس که در تبریز است قرار است مدل ام جی 360 را وارد کند در صورتی که این مدل اصلا در سبد محصولات ما وجود ندارد.

وی ادامه داد: شرکت‌های مادر به قراردادهایی که با نمایندگی‌های خود منعقد کرده اند کاملا التزام دارند و هیچ وقت اجازه واردات خودروهایی که به صورت مونتاژ در کشور تولید می شوند را به نمایندگی نخواهند داد. به طور کلی کلاس و کیفیت خودروهای وارداتی با خودروهایی که در داخل تولید می شوند تفاوت زیادی دارد

عقیقی با اشاره به بحث انحصار در خودرو گفت: این یک اصل در اقتصاد جهانی است که بالا رفتن کیفیت در سایه رقابت صورت می گیرد. در سال‌های قبل به خاطر تحریم ها عملا فقط دو خودرو ساز اصلی هر کالایی را که دوست داشتند تولید می کردند و مردم هم مجبور به خرید بودند اما با باز شدن فضای بین المللی و حضور شرکت های خارجی این دو خودور ساز به تکاپو افتاده اند و به دنبال قرارداد های مشارکتی هستند.

وی ادامه داد: دولت هم به نفع این دوخودرو ساز وارد بازار شده و با طرح‌هایی مانند فروش اقساطی خودرو و طرح خروج از رکود از آنها حمایت کرد و در واقع انتخاب مردم را به این و خودرو ساز محدود کرد.

مدیربازریابی مدیا موتورز تصریح کرد: امروز شرکت های خصوصی برای تولید و مونتاژ خودرو در حال مذاکره با طرف های خارجی هستند اما این گونه تصمیمات که شائبه انحصار گرایی به وجود می آورند می تواند تاثیرگذاری روی این مذاکرات داشته باشد.

 دولت اگر می خواهد از شرکت های خودروسازی حمایت کند بهتر است شرایطی به وجود آورد که بخش خصوصی در کنار این دو شرکت فعالیت کنند که می تواند در قالب قرارداد های مشترک و یا شرکت های مشترک باشد. در این صورت دیگر بحث انحصار گرایی به وجود نمی آید.

منبع:ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران