کد خبر : ۲۸۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
در شرایطی که وزارت صنعت،معدن و تجارت تا خرداد ماه سال آینده برای رسمی شدن و ارتباط مستقیم با شرکت های مادر خارجی،به نمایندگی های واردکننده خودرو مهلت داده، مجوز فعالیت دو واردکننده اصلی به کشور منقضی شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، مطابق با تصمیم جدید وزارت صنعت،معدن و تجارت، شرکت های واردکننده خودرو تا خرداد ماه سال آینده مهلت دارند تا فعالیت خود را از طریق ارتباط مستقیم با خودروسازان خارجی مربوطه،رسمی کنند.

در این شرایط اما مجوز داخلی فعالیت برخی واردکنندگان به پایان رسیده و مشخص نیست آیا تا قبل از رسمی شدن، تمدید خواهد شد یا نه. آن طور که در وب سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور آمده، اعتبار قانونی فعالیت دو شرکت آسان موتور و اطلس خودرو به پایان رسیده است.

بر این اساس، هر دو شرکت مربوطه تا نهم آبان ماه امسال مجوز فعالیت داشته اند و این مجوز فعلا تمدید نشده است. البته اعتبار فعالیت برخی دیگر از واردکنندگان خودرو به کشور نیز به اتمام رسیده، با این حال ازآنجاکه آسان موتور و اطلس خودرو دو واردکننده اصلی خودروهای خارجی به شمار می روند،اتمام اعتبارشان بیشتر به چشم می آید.

آسان موتور به عنوان شرکت واردکننده محصولات هیوندایی موتورز کره و اطلس خودرو به عنوان شرکت واردکننده خودروهای کیاموتورز کره به کشور، در مجموع بیشترین حجم واردات خودرو را به بازار ایران تا به امروز به خود اختصاص داده اند و سایر واردکنندگان با فاصله از این دو شرکت، فعالیت می کنند.

در این بین، اطلس خودرو پیش تر در تاریخ یازدهم بهمن ماه سال 93 مجوز فعالیت خود را تمدید کرده که در نهایت طی آبان ماه امسال، این مجوز به اتمام رسیده است. همچنین آسان موتور که پیش تر نیز تا اسفند ماه سال 93 مجوز فعالیت داشته، مجوز مربوطه را تا آبان ماه امسال تمدید کرده که البته مانند اطلس خودرو،به پایان رسیده است.

هرچه هست باید منتظر ماند و دید این دو غول واردکننده خودرو به کشور چه زمانی مجوز فعالیت خود را تمدید خواهند کرد و آیا در نهایت می توانند به واسطه ارتباط مستقیم با هیوندایی و کیا، به صورت رسمی فعالیت کنند؟


انتهای پپام/
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۴:۲۲
0
0
این حجم از محصولات کیا هیوندای که تو خیابون دیده میشه ربطی به آسان و اطلس نداره، حجم عمده اون توسط واردکننده های متفرقه وارد شده. وگرنه خود این دو شرکت سهمی زیادی از بازار ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران