کد خبر : ۲۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
فولکس واگن قصد دارد تولید خودرو در کنیا و رواندا را آغاز کرده و یک سرویس تاکسی یاب آنلاین در کیگالی راه اندازی کند.

به گزارش خودروکار، بازارهای نوظهور که سیستم حمل و نقل ضعیفی دارند، به عرصه پررقابت برای خدمات جابجایی جدید تبدیل شده اند و اوبر با رقیبان جدیدتری مانند "اولا" که از سوی شرکت"سافت بانک" ژاپن حمایت می شود و "دیدی چوشینگ" چین رقابت می کند.

فولکس واگن برای پشت سرگذاشتن رسوایی آلایندگی دیزلی، سرگرم طراحی خودروهای برقی و راه اندازی خدمات جدید است. این شرکت اعلام کرد یک یادداشت تفاهم در کیگالی که پایتخت روانداست، امضا کرده است.

رواندا بازار خوبی به شمار می رود زیرا رقابت کمتری در آن وجود دارد. اوبر در کشورهای آفریقایی متعددی از جمله کنیا فعالیت می کند و اکنون با رقابت محلی در این منطقه روبرو شده است.

فولکس واگن در ماه مه وارد عرضه خدمات تاکسی یاب آنلاین شد و ۳۰۰ میلیون دلار در شرکت Gett سرمایه گذاری کرد. این شرکت آلمانی اعلام کرده است از نوع برقی مدل گلف در خدمات تاکسی یاب آنلاین رواندا استفاده خواهد کرد.

این خودروساز همچنین اعلام کرده یک کارخانه تولید خودرو در رواندا راه اندازی کرده و فعالیت تولید بومی در آفریقا را افزایش می دهد. فولکس واگن انتظار دارد فروش خودرو در آفریقا ظرف پنج سال آینده ۴۰ درصد رشد کند. با اینهمه این خودروساز درباره حجم تولید هدف گذاری شده یا مدلهایی که قرار است در رواندا تولید شوند، توضیحی نداده است.

توماس شافر، مدیرعامل فولکس واگن در آفریقای جنوبی اظهار کرد: یک فاز تحقیقات وجود خواهد داشت که از ژانویه تا آوریل و مه انجام می گیرد تا این شرکت یک مدل تجاری نهایی داشته باشد و اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، تولید خودرو تا پایان سال آینده آغاز می شود.

فولکس واگن از سال ۱۹۵۱ در آفریقا خودرو تولید می کند و تولید خودرو را با ساخت مدل فولکس واگن بیتل در آفریقای جنوبی آغاز کرد.

این خودروساز آلمانی در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در کنیا خودرو مونتاژ کرد و اکنون به شماری از رقیبان مانند ایسوزو، تویوتا، نیسان و میتسوبیشی می پیوندد که فعالیتهای تولید بومی دارند.

در بازار خودروی کنیا بیشتر خودروهای دست دوم وارداتی از کشورهایی مانند ژاپن وجود دارند و در این کشور آفریقایی کامیون، اتوبوس و وانت که پلتفرم آنها از سوی تولیدکنندگان خارجی تامین شده است، مونتاژ می شوند.

کارخانه مونتاژ فولکس واگن با تولید مدل ویوو فعالیتش را آغاز می کند و سپس مدلهای دیگری را تولید خواهد کرد. فولکس واگن از سال ۲۰۱۷ به بعد مدل گلف و چندین مدل دیگر از برند Seat و اسکودا را در الجزایر تولید خواهد کرد.

منبع:ایسنا
انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران