کد خبر : ۲۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
تویوتا پریوس با طراحی و ظاهری متفاوت توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند و هم اکنون شاهد حضور این خودرو در داخل کشور هستیم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، تویوتا پریوس از آغاز تولید تاکنون 4 نسل عوض کرده و از جمله خودروهای هیبریدی است که وارد کشور شده است.

نسل چهارم این خودرو که در سپتامبر 2015 معرفی شد توانست با طراحی متفاوتش نظر افراد زیادی را به خود جلب کند و هم اکنون شاهد حضور این نسل در داخل کشور هستیم.

پریوس را بیشتر بشناسید + تصاویر
یکی از علل محبوبیت جهانی شرکت تویوتا به دلیل خودروهای ایمن و استاندارد این شرکت است و پریوس در بخش امنیت تویوتا توانسته 5 ستاره کامل امنیت را نصیب خود کند.

پریوس را بیشتر بشناسید + تصاویر

این خودرو با بهره گیری از سیستم معروف ستاره ایمنی تویوتا دارای کنترل پایداری خودرو (VSC)، کنترل کشش (TRAC)، سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کمک ترمز (BA) و توقف هوشمند است.

پریوس را بیشتر بشناسید + تصاویر

از دیگر ویژگی های امنیتی این ژاپنی می توان به سیستم کمکی شروع حرکت در سر بالایی HAC، سیستم ایموبلایزر، سیستم هشدار نقطه کور و سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر ها اشاره کرد و ممکن است برخی از این قابلیت ها در همه نسخه های پریوس دیده نشود.

پریوس را بیشتر بشناسید + تصاویر

تویوتا پریوس مدل 2017 هیبریدی از دو موتور بنزینی و الکتریکی بهره گرفته که در نمونه بنزینی پریوس جدید از یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر با 16 سوپاپ تشکیل شده است.

پریوس را بیشتر بشناسید + تصاویر

این خودرو هیبریدی دارای حداکثر 95 اسب بخار قدرت را در 5200 دور و 105 نیوتون متر گشتاور را در 3600 دور تولید می کند و پیشرانه‌ی بنزینی در پریوس علاوه بر حرکت خودرو، وظیفه‌ی شارژ کردن باتری‌ها را به عهده دارد.

پریوس را بیشتر بشناسید + تصاویر

موتور الکتریکی پریوس نیز یک موتور 53 کیلو واتی ( معادل 71 اسب بخار ) است که می تواند حداکثر 120 پوند فوت گشتاور را تولید کند به طوری‌که ولتاژ کاری این موتور در حالت ماکزیمم توانش 600 ولت است.

پریوس را بیشتر بشناسید + تصاویر

تویوتا پریوس با این دو موتور در حالت هیبرید حداکثر می تواند به قدرت 121 اسب بخار دست پیدا کند.

پریوس برای تامین انرژی موتور الکتریکی و نیز ذخیره نیرو تولید شده توسط موتور بنزینی از دو نوع باتری متفاوت استفاده شده است که اولی از نوع Ni-MH است که 201 ولت برق تولید می‌کند و دومی از نوع Li-ion است که توان تولید 207 ولت برق را دارد.

حداکثر سرعت ثبت شده پریوس 180 کیلومتر در ساعت و شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن 10.7 ثانیه به ثبت رسیده است.

مصرف سوخت ترکیبی پریوس تنها 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است که ایده آل بوده و ظرفیت باک پریوس 43 لیتر در نظر گرفته شده که با توجه به مصرف بنزین پایین این خودرو بسیار مناسب است.

ابعاد پریوس با طول 4480 میلی‌متر، عرض بدون درنظر گرفتن آیینه ها 1744 میلی متر و  ارتفاع 1490 میلی متر در نظر گرفته شده و وزن تقریبی آن بدون سرنشین 1379 کیلوگرم تعیین شده است. 

آپشن ها

از جمله آپشن های تعبیه شده در پریوس 2016 می توان به چراغ های جلو از نوع Bi-LED با قابلیت روشن و خاموش کردن خودکار، چراغ روز روشن، مه شکن از نوع LED، آینه های جانبی مجهز به گرمکن، سانروف چند حالته، رینگ های 17 اینچی 5 پره آلومینیومی، آنتن بال کوسه ای، سنسور باران، سیستم کنترل آب و هوای هوشمند کابین به همراه فیلتراسیون گرده و غبار، دوربین دید عقب، سیستم مولتی مدیا پیشرفته و قدرتمند با 6 اسپیکر و قابلیت سازگاری با انواع گوشی های هوشمند، صفحه نمایش 7 اینچی رنگی اشاره کرد.

همچنین این خودرو دارای صفحه نمایش 4.2 اینچی جهت نمایش اطلاعات مختلف همچون شرایط سیستم هیبرید، وضعیت باتری ها، آب و هوا، حالت رانندگی و اطلاعات مربوط به صفحه کیلومتر است.

از دیگر ویژگی‌های پریوس می‌توان صندلی های پریوس از قابلیت تنظیم 8 جهته برای صندلی راننده و  4 جهته صندلی سرنشن جلو، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی به همراه دکمه های کنترل کروز، سیستم مولتی مدیا و بلوتوث بر روی آن، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر ها، استارت دکمه ای key less به همراه کلید هوشمند، آینه الکتروکرومیک، شارژر وایرلس گوشی های هوشمند را نام برد.

گفتنی است قیمت تویوتا پریوس 2016 تک رادار بدون هداپ 141 میلیون تومان، مدل 2016 با امکانات کامل و هداپ 149 میلیون تومان توسط شرکت ایرتویا در بازار خودرو ایران عرضه می شود.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران