کد خبر : ۳۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
خودروکار گزارش می‌دهد
حسن روحانی، ریاست جمهوری در کنار مسئولان خودرویی کشور خبر از عرضه یک محصول مشترک دو خودروساز ایران خودرو و پژو فرانسه در اسفندماه داد و حال جای سؤال دارد که کدام محصول مشترک این دو خودروساز زودتر از بقیه در بازار ایران عرضه می‌شود؟
به گزارش خبرنگار خودروکار، حسن روحانی ریاست جمهوری ایران، در همایش حقوق ملت در قانون اساسی خبر از عرضه یک محصول مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه را داد. این محصول در حالی در اسفندماه پا به خیابان‌های ایران می‌گذارد که مهرماه سالجاری قرارداد همکاری این دو خودروساز در راستای تولید مشترک سه خودرو منعقد شد.

این گفته روحانی در حالی منتشر شده که هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در زمان امضای قرارداد همکاری ایران خودرو و پژو خبر از عرضه یکی از این سه محصول داده بود.

اما در حالی که همگان در انتظار نزدیک شدن به روز عرضه یکی از این سه محصول بودند، در میانه آبانماه ایران خودرو خبر کوتاهی از رنگ آمیزی بدنه خودرو پژو ۲۰۰۸ در ایران خودرو منتشر کرد و با توجه به آنکه در قرارداد ایران خودرو و پژو که این شرکت فرانسوی برای بازگشت به بازار ایران مبلغی به عنوان غرامت پرداخت کرد، نام سه خودرو پژو ۳۰۱، 208 و 2008 به چشم می‌خورد، پس با این شرایط و طبق گفته مسئولان که یک خودرو در اسفندماه سالجاری و دو محصول در سال ۱۳۹۶ به مرحله عرضه می‌رسند، خودرو پژو ۲۰۰۸ در اسفندماه سال ۱۳۹۵ به خیابان‌های ایران راه پیدا می‌کند.

خودرو پژو ۲۰۰۸ یک خودرو شاسی بلند است که در در واقع می‌توان آن را یک کراس آور نام نهاد، کراس اوری که بر پلتفرم پژو ۲۰۸ دیگر محصول مشترک ایران خودرو و پژو ساخته شده و خواهد شد.

این خودرو کراس آور با داشتن ۴٫۱۶ متر طول و ۱٫۷۴ متر عرض، نسبت به ۲۰۸ در طول ۲۰ سانتیمتر و درعرض ۵ سانتیمتر بزرگتر شده است. فضای بار عقب ۲۰۰۸ درحالت عادی به ۳۶۰ لیتر می‌رسد حال آنکه با خواباندن صندلی‌های جلو این فضا تا حدود ۱۱۹۴ لیتر هم افزایش می‌یابد.

بانگاهی به لیست امکانات ۲۰۰۸ می‌توان دید که مواردی مانند نمایشگر هفت اینچی لمسی، سیستم نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو یا HUD، سیستم توزیع کننده نیروی ترمز به همراه سیستم کمکی ترمز، ایربگ های شش تایی و سیستم کنترل کشش به صورت استاندارد وجود دارند.

پژو ۲۰۰۸ خودرویی با موتوری با حجم ۱۱۹۹ سی سی و حداکثر قدرت ۱۲۰ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتن بر متر گشتاور است. دارای ۵ دنده اتوماتیک و ظرفیت مخزن سوخت ۵۰ (لیتر) است.
این حجم موتور و این قدرت در این خودرو می‌تواند به شما حداکثر سرعت ۱۹۰ (کیلومتر بر ساعت) را بدهد. شتاب صفر-۱۰۰ پژو ۲۰۰۸ رقمی نزدیک به ۱۱٫۲ (ثانیه) است. 

پژو ۲۰۰۸ دارای مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۳ ثانیه است. پژو ۲۰۰۸ خودرویی از نوع ۵ سرنشین است و در بازارهای جهانی با خودروهایی نظیر فورد اکواسپرت رقابت دارد. قیمت خودروی پژو ۲۰۰۸ در بازارهای عربی چیزی بین ۶۹۰۰۰ درهم در مدل بیسیک و ۷۴۰۰۰ درهم در مدل فول است.

که با توجه به قیمت روز درهم می‌توان قیمت این خودرو را در بازار ایران چیزی در حدود 76 میلیون تا 82 میلیون تومان تخمین زد، البته پژو برای این خودرو موتور ۱۶۰۰ سی سی نیز در نظر گرفته است.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۱۰/۱۷ - ۲۰:۴۹
0
0
امیدوارم 301 هم بیاد. من 301 رو سوار شدم و خیلی ماشین خوش دست و مستحکمی بود.
كوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۰:۱۴
0
0
با ٨٠ ميلييون كراس اوور ٢٤٠٠ سي سي مانند سانتافه ٢٠١٧ خريد اينم از حقوق شهروندي
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۶:۰۶
0
0
ماشین هفتاد میلیونی کم داریم تو خیابون ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۳:۱۶
0
0
ثبت نام کی هست؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران