کد خبر : ۳۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
آمار تولید 9 ماه امسال خودروهای سواری کشور در حالی از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت اعلام شد که طبق آن، شرکت های بخش خصوصی با افزایش تیراژ اندکی روبرو شده اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، طبق آمار اعلامی، در مجموع 68 هزار و 304 دستگاه خودرو سواری توسط خودروسازان خصوصی کشور در این مدت به تولید رسیده و مسبب افزایش تنها 12/5 درصدی تیراژ در بخش خصوصی شده است. 
در حال حاضر پنج شرکت فعال در حوزه تولید سواری،در بخش خصوصی خودروسازی ایران وجود دارد که تقریبا تمامی آنها به تولید محصولات چینی مشغول هستند.
در این بین و طبق آمار جدید، بیشترین تیراژ نصیب مدیران خودرو شده، چه آنکه این شرکت تا پایان آذر ماه امسال 37 هزار و 224 دستگاه تیراژ داشته است. این حجم تولید سبب شده تا شرکت مدیران خودرو در مقایسه با 9 ماه سال گذشته 66/4 درصد رشد تولید را تجربه کند. مدیران خودرو در حال حاضر محصولات گروه ام وی ام چری چین را به همراه برند تیگو در ایران مونتاژ می کند و در این بین،بیشترین تیراژ نصیب تیگو5 شده است.
پس از این شرکت اما این کرمان موتوری ها هستند که صاحب بیشترین تیراژ در بخش خصوصی شده اند. این شرکت که هم اکنون خودروهای جک و لیفان را به مونتاژ می رساند،در 9 ماه امسال تیراژی 26 هزار و 749 دستگاهی داشته و به عکس رقیب خود،با کاهش تولید 19/6 درصدی روبرو شده است. طبق آمار، بیشترین تیراژ در کرمان موتور به جک S5 مربوط می شود، خودرویی شاسی بلند و چینی که قیمتی بالای 80 میلیون تومان دارد. گفته می شود کرمان موتور با هیوندایی موتور کره به توافقاتی بر سر همکاری مشترک رسیده و قرار است مدل i20 در این شرکت مونتاژ شود. 
اما سری هم به گروه بهمن بزنیم، شرکتی که چند ماهی از فروش سهام آن به بخش خصوصی می گذرد. طبق آمار اعلامی،در مجموع سه هزار و شش دستگاه محصول سواری در گروه بهمن تا پایان 9 ماه امسال مونتاژ شده که مزدا3 و آسا (بسترن) را شامل می شود.
بر این اساس، تیراژ گروه بهمن در مقایسه با 9 ماه سال گذشته 1/4 درصد کاهش پیدا کرده است، آن هم در شرایطی که بهمنی ها دو هزار و 355 دستگاه مزدا3 و 650 دستگاه آسا را مونتاژ کرده اند.
اما به سراغ "خودروسازان راین" برویم، شرکتی که در حال حاضر خودروهای چینی ولیکس و مدلی ظاهرا داخلی را با نام V5 تولید می کند.  طبق آمار اعلامی، این شرکت تا پایان آذر ماه امسال یک هزار و 232 دستگاه محصول را مونتاژ کرده و در نتیجه با کاهش 30/1 درصدی مواجه شده است.
دیگر خودروساز بخش خصوصی یعنی دیارخودرو نیز که محصولی از گریت وال چین را مونتاژ می کند، در 9 ماه امسال فقط 93 دستگاه تیراژ داشته و در نتیجه متحمل کاهشی 59/4 درصدی در تیراژ شده است.

انتهای پیام/
    

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران