کد خبر : ۳۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
نمایندگان وزارت صنعت، سازمان استاندارد را موظف به ارتقاء ایمنی خودروهای داخلی کردند.

به گزارش خودروکار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر روز یکشنبه (۱۲ مرداد) در جریان رسیدگی به جزئیات برنامه ششم، ماده ۶۸ این لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس آن وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد موظف‌اند در طراحی و ساخت خودرو داخلی به نحوی نظارت کنند که ایمنی آن متناسب با حداکثر سرعت ارتقا یافته تا در تصادفات جاده‌ای تلفات به حداقل میانگین جهانی برسد.

این ماده با ۱۵۷ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر به تصویب مجلس رسید.

نمایندگان مجلس همچنین ماده ۶۷ برنامه لایحه ششم را به تصویب رساندند که بر این اساس هزینه خدمات مدیریت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی، شرکت منابع آب و نیروی ایران و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تا ۲.۵ درصد عملکرد تخصیص اعتبارات ذیربط با احتساب کل وجه دریافتی از بودجه عمومی دولت اعم از وجوه نقد، اسناد خزانه، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار تعیین و توسط سازمان در اختیار بنیاد و شرکت‌های مذکور قرار می گیرد.

به موجب این مصوبه، سازمان ملی استاندارد موظف به تخصیص اعتبارات اجنتاب‌ناپذیر بنیاد و شرکت‌های مذکور در چارچوب بودجه آنها از محل اعتبارات فوق تا دو و نیم درصد است. این ماده با ۱۵۲ رای موافق، ۲۳ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر به تصویب رسید.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران