کد خبر : ۳۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کره جنوبی فروش ۱۰ مدل نیسان، ب ام و و پورشه را به دلیل جعل اسناد گواهی آلایندگی آنها ممنوع اعلام کرد.
به گزارش خودروکار، دولت کره جنوبی در ماه اوت اعلام کرده بود پس از تحقیقاتی که درباره جعل اسناد از سوی خودروسازان خارجی درباره تست آلودگی صوتی و آلایندگی انجام داده است، فروش همه ۱۰ مدل را ممنوع خواهد کرد.

وزارت محیط زیست کره جنوبی اعلام کرد فروش ۹ مدل از ۱۰ مدل از ماه گذشته ممنوع شده و شاسی بلند دیزلی قشقایی نیسان از ژوئن ممنوع شده است.

این وزارتخانه اعلام کرد واحدهای بومی این خودروسازان را مجموعا ۷.۱۷ میلیارد وون (۵.۹ میلیون دلار) جریمه کرده است که مربوط به ۴۵۲۳ خودرویی است که در کره جنوبی به فروش رفته اند.

سخنگوی واحدهای کره ای نیسان موتور و ب ام و اعلام کرده اند تلاش می کنند گواهی لازم برای مدلهای مذکور را دریافت کنند اما سخنگوی پورشه که یکی از برندهای گروه خودروسازی فولکس واگن است، در این باره اظهارنظر نکرد.

کره جنوبی در قبال فولکس واگن برخورد سخت گیرانه داشته و علیه مدیران بومی این شرکت شکایتهایی را تنظیم کرده و فروش بیشتر مدلهای این خودروساز را ممنوع کرده و به دلیل سندسازی درباره میزان آلایندگی یا آلودگی صوتی، جریمه تعیین کرده است.

در آخرین اقدام، کره جنوبی اعلام کرد علیه پنج مدیر سابق و فعلی واحد کره جنوبی فولکس واگن، یک شکایت کیفری تنظیم خواهد کرد و این شرکت را به دلیل تبلیغات نادرست درباره آلایندگی خودرو، ۳۷.۳ میلیارد وون جریمه کرد.

بر اساس گزارش رویترز، فروش خودروهای وارداتی کره جنوبی در ۱۱ ماه نخست سال گذشته، هفت درصد کاهش یافت و برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ کاهش فروش سالانه داشت.

منبع:ایسنا
انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران