کد خبر : ۳۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
خودروسازهای دنیا در سال گذشته میلادی اظهارنظرهای متفاوتی را مطرح کردند که برای رسانه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار بود.
به گزارش خودروکار،در سال گذشته میلادی مدیران و بزرگان صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن اظهارنظرهای گوناگونی درباره صنعتی که در آن فعال هستند، داشتند. در این میان البته صحبت‌های خودرویی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری منتخب امریکا هم شنیدنی بود. او که از زمان شروع مبارزات انتخاباتی بدون توقف چین و مکزیک را تهدید کرد، درباره خودروسازی در مکزیک نیز هشدار داد.

از آن‌سو مدیران این صنعت نیز اظهارنظرهای گوناگونی داشتند که شاید جالب‌ترین آنها واکنش مدیرعامل فراری بود. هرچند از حرف‌های مدیرعامل شرکت رنو- نیسان درباره کشورش یعنی برزیل نیز نمی‌توان به سادگی گذشت. دغدغه اصلی این روزهای مدیرعامل فورد هم شنیدنی است، کسی که از کارآموزی تا مدیرعاملی در فورد پیش رفت و حالا حرف از ساخت مواردی غیر از خودرو می‌زند.

آنچه پیش‌روی شماست گذری است کوتاه به نقل قول‌های خودرویی در سال گذشته میلادی:
دونالد ترامپ رییس‌جمهوری منتخب امریکا:
«پیش از این خودروها در فلینت (شهری در ایالت میشیگان امریکا) ساخته می‌شد و شما نمی‌توانستید در مکزیک آب بخورید. حالا اما خودروها در مکزیک تولید می‌شوند و شما نمی‌توانید در فلینت آب بخورید. »: توضیح اینکه شما می‌توانید در هر جای دنیا که بخواهید یک بطری آب معدنی بخرید اما نمی‌توانید مطمئن باشید که این آب معدنی برای نوشیدن به اندازه کافی امن و بی‌خطر باشد. حالا از نظر آقای ترامپ وضعیت خودروهای امریکایی که در مکزیک تولید می‌شود نیز به همین ترتیب است. از نظر او شاید این خودرو آنقدرها که باید، ایمن نباشد.

اد ول‌برون، رییس بازنشسته بخش طراحی شرکت جنرال موتورز:
«همه می‌خواستند ببینند یک سیاه پوست دقیقا چه در سرش است. تنها سیاه پوست دیگری که به نظر می‌رسید مردم بشناسند جی‌جی در گودتایمز بود. »: توضیح اینکه ول‌برون امسال بازنشسته شد و در یادآوری خاطرات خود از نخستین طراحی خود برای جنرال موتورز این حرف را زد. جیمی واکر نیز یک سیاه‌پوست دیگر بود که با سریال «گود تایمز» یا «اوقات خوش» در نقش جی‌جی در فاصله سال‌های ۱۹۷۴م تا ۱۹۷۹ درخشید.

مارک فیلدز، مدیرعامل شرکت فورد:
«هیچ‌چیز مانند ایجاد توازن در میان کار و زندگی نیست. این خود یک نوع زندگی است. »: توضیح اینکه مارک فیلدز از سال ۲۰۱۴م (۱۳۹۳) مدیرعامل شرکت بزرگ فورد است. او در سال ۱۹۸۹ م (۱۳۶۸) کارش را به عنوان کارآموز در گروه خودروسازی فورد آغاز کرد و هم‌اکنون مدیرعامل این شرکت بزرگ است.

الیزابت گریفیث، مدیر بخش مهندسی جنرال موتورز گلوبال و سیستم‌های داخلی شرکت فورشیا فرانسه در امریکای شمالی:
«من واقعا از صحبت کردن درباره تنوع خسته شده‌ام. تاکنون بسیار به آن تاکید کرده‌ام و در حال حاضر درحال چرت‌زدن پشت‌میز هستم. »: توضیح اینکه خانم مدیر به احتمال زیاد در یک روز خسته‌کننده کاری، این حرف‌ها را زده بود. او اظهارنظرهای زیادی درباره تنوع و تنوع‌پذیری دارد.

کلاس باس، طراح داخلی ارشد پیشین شرکت فیات کرایسلر در امریکا:
«وقتی نگاهش می‌کنید، باید سیگار بکشید»: توضیح اینکه او این جمله را پس از بازرسی خودروی آلفا رومئوی وینتیج ۳۳ استرادل اواخر دهه ۶۰ م (دهه ۵۰) گفت. او پس از اینکه رییس بخش طراحی نشان تجاری اروپایی فیات کرایسلر شد، مطالعاتی درباره تاریخچه سبک طراحی آلفا انجام داد.
مت تسیان، رییس جنرال موتورز چین:
«یک نقطه اشباع وجود خواهد داشت اما ما به احتمال زیاد یک دهه با آن فاصله داریم. »: توضیح اینکه آقای تسیان انتظار دارد که بازار وسایل نقلیه در چین از ۶/۲۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵م (۱۳۹۳) به حدود ۳۰ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۲۰م (۱۳۹۹) برسد.

کارلوس گوسن، مدیرعامل شرکت رنو- نیسان:
«شب‌ها در برزیل خودروها پشت چراغ قرمز توقف نمی‌کنند. هیچ کس نمی‌ایستد. اگر شما تنها خودرویی باشید که پشت چراغ قرمز ترمز می‌زنید، خود را برای تصادف آماده کنید. »: توضیح اینکه گوسن این صحبت را در پاسخ به این پرسش کرد که چرا کشورش، برزیل، بیشتر از کشورهایی چون امریکا، ژاپن و اروپا که رانندگانش «بی‌نظم‌تر» هستند، باید برای خودروهای خودکار انتظار بکشد.

مایکل مک گاری، مدیرعامل صنایع عرضه‌کننده رنگ پی‌پی‌جی:
«کارخانه‌های خودروساز چینی می‌گویند ما پوششی می‌خواهیم که شبیه ب‌ام‌و باشد اما با قیمت چینی. ما به آنها گفته‌ایم، مهم نیست که چه چیزی می‌خواهند، در طول زمان به این هدف می‌رسند. »: توضیح اینکه مک‌گاری هم مانند بسیاری از دیگر کسب و کاردارهای دنیا می‌داند که رسیدن چینی‌ها به یک صنعت از کپی شروع شده و در نهایت به جنسی می‌رسد که منحصر به سبک چینی است.

آندرس رنسلر، رییس بخش جهانی کامیون شرکت فولکس واگن:
«تفاوت مثل تفاوت روز و شب است. ما همه می‌فهمیم که بحران به ما فرصت بزرگی برای ایجاد تغییرات در شرکت داده است. »: توضیح اینکه او این حرف را در واکنش به تغییرات فولکس واگن زد که قرار بود در دوره مدیر جدید خود یعنی متئوس مولر انجام شود. بعد از رسوایی‌های فولکس واگن، مدیریت این شرکت تغییر کرد و تحولاتی را برای آن به دنبال داشت.

سرجیو مارچیونه، رییس فراری و مدیرعامل فیات کرایسلر:
«نخست باید از روی جنازه من رد شوید»: توضیح اینکه او این‌جمله را درباره دورنمای تولید شاسی‌بلند در شرکت فراری گفت. این مدیرعامل ایتالیایی پیش از این در اظهارنظری گفته بود که فراری شاسی بلند ندارد و این وضعیت ممکن است تغییر کند. اما او در فوریه ۲۰۱۶ (بهمن ۹۴) در واکنش به این پرسش پاسخ داده بود که این کار تنها شاید بعد از مرگ او امکان‌پذیر شود.

به‌طور قطع در سال پیش‌رو نیز باید در انتظار حرف‌های مهمی از سوی بزرگان و فعالان صنعت خودرو باشیم. حرف‌هایی که در مقطعی از سال تیتر یک رسانه‌ها می‌شوند.

منبع:گسترش صنعت
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران