کد خبر : ۳۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
مه، شبنم، باران، سرما... اکنون که جاده های لغزنده هستند، شاید زمان آن رسیده تا از لاستیک های زمستانی برای خودرو استفاده کنیم. اما، آیا واقعا این کار ضروری است؟
به گزارش خبرنگار خودروکار،در حقیقت این لاستیک ها توسط یک لایه خاص پوشیده شده اند تا در دما های بسیار پایین هم انعطاف پذیری خود را حفظ کنند و به نوعی امنیت راننده را حفظ کرده و به او اطمینان بیشتری در حین رانندگی بدهند. شیار های این چرخ ها بزرگ تر و عمیق تر از چرخ های عادی هستند به دلیل جلوگیری از جمع شدن گِل در کناره های ماشین. این چرخ ها برای جلوگیری از چرخش ماشین در هنگام ترمز و جلوگیری از تصادف بسیار مناسب هستند.



مناسب دمای پایین تر از 7 درجه
معیار لزوم استفاده از لاستیک های زمستانی بیشتر دمای هوا است تا چیز هایی مثل کشوری که در آن رانندگی می کنیم و یا نوع ماشینی که با آن می رانیم. تولید کنندگان، این چرخ ها را برای دمای زیر 7 درجه ساخته اند. هنگامی که دمای هوا برابر 7 درجه سانتیگراد و یا کمتر می شود، کارایی لاستیک های تابستانی و لاستیک های مناسب 4 فصل کاهش می یابد. این لاستیک ها بر اثر سرما سفت شده و انعطاف پذیری خود را از دست می دهند در نتیجه دیگر سطح جاده و سرعت کم تضمینی برای عدم بروز حادثه نیست. مسیر لازم برای ایست کامل هنگام ترمز افزایش می یابد. احتمال بروز تصادف نیز افزایش می یابد.

استفاده از آن ها دلخواه اما به نوعی اجباری است
در فرانسه نصب این لاستیک های زمستانی بر روی خودرو به استثنای چند منطقه کوهستانی این کشور الزامی نیست. به همین منظور، تابلو های راهنمایی رانندگی در مناطقی که استفاده از این لاستیک ها الزامی است، ما را از این موضوع مطلع می کنند.

توصیه
اگر در مسیر هایی با دمای پایین رانندگی می کنید، می توانید به وسیله لاستیک های زمستانی احتمال تصادفات را کاهش دهید. تصادف کمتر به معنای پرداخت حق بیمه اتومبیل کمتر است.

قیمت این لاستیک ها چقدر است؟
شما می توانید هر 4 چرخ و یا 2 چرخ را مجهز به لاستیک های زمستانی کنید. اما اگر شما برای خرید این لاستیک ها قانع شدید بهتر است هر 4 حلقه لاستیک را خریداری کنید. قیمت این لاستیک ها هم بسته به محل خریدتان بین 35 تا 195 یورو است.

خوب است بدانید که
اگر شما این لاستیک ها را خریداری کنید می توانید چندین زمستان از آن ها استفاده کنید. هنگامی که دما بیشتر از 7 درجه سانتی گراد شد آن ها را در می آورید و تا سال آینده در مکانی سرد نگاه می دارید.


مازیار جعفریه
منبع: Le Figaro
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران