کد خبر : ۳۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
رئیس انجمن کارفرمایی واردکنندگان خودرو:
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش به مراکز تعویض روغن تبدیل شده‌اند، پیشنهاد کرد دولت بخشی از درآمد واردات خودرو را به صنعت خودرو داخلی اختصاص دهد.
به گزارش خودروکار، میثم رضایی با اشاره به مشکلات فعلی در زمینه واردات خودروهای خارجی و سیاست گذاری وزارت صنعت اظهار داشت: اغلب شرکت‌هایی که اقدام به واردات خودرو می کنند در زمینه خدمات پس از فروش با چالش های زیادی رو به رو هستند و تاکنون نتوانسته اند خدمات مناسبی را به مشتریان ارایه دهند.

وی تصریح کرد: این چالش‌ها که بخشی از آن به زیرساخت ارتباطی با شرکت های مادر مربوط می شود٬ در واقع نمایندگی ها را به پایگاه‌های تعویض روغنی تبدیل کرده و باعث شده مردم از خدمات دهی این مراکز رضایت نداشته باشند.

وی افزود: سرویس دهی نامناسب این نمایندگی ها باعث شده بی اعتمادی نسبت به شرکت های واردکننده در میان مردم افزایش یابد،علاوه بر این، بی مسوولیتی در زمینه خدمات پس از فروش باعث شد تا در روزهای گذشته شاهد تعلیق امتیاز برخی نمایندگی ها در کشور باشیم.

رضایی با تأکید بر لزوم پیگیری این موضوع از سوی مراجع ذی صلاح، گفت: باید چاره ای برای تأمین رضایت مشتریان خودروهای وارداتی اندیشیده شود.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم ساماندهی درآمدهای ناشی از واردات خودرو و هزینه کرد آن در راستای تولید ملی، گفت: در شرایط فعلی برخی مسئولان دولتی اعتقاد دارند که واردات خودرو منجر به خروج بیش از حد ارز از کشور شده است٬ این در شرایطی است که بدون تردید واردات خودرو به کشور منجر به افزایش سطح رقابت میان تولیدکنندگان داخلی و شرکت های وارداتی می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای سطح کیفیت خودروهای داخلی و جذب دانش فنی تنها با همکاری با خودروسازان خارجی و ادامه روند واردات محقق خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو افزود: البته باید اشاره کنیم که برندهای داخلی که نمایانگر اقتدار ملی و پیاده سازی چشم اندازهای اقتصاد مقاومتی هستند، همواره نیازمند حمایت های دولتی هستند اما بهتر است که به جای حمایت های غیر کارشناسی، بخشی از درآمد حدود 100 درصدی دولت از واردات خودروهای خارجی به توانمندسازی تولیدکنندگان خودرو در داخل اختصاص یابد تا ضمن توازن در امر واردات٬ از تولیدکنندگان داخلی نیز حمایت شود.

وی اظهار داشت: واردات عاقلانه و کارشناسی مغایرتی با اقتصاد مقاومتی ندارد و اگر این امر با تدبیر صورت گیرد، تولیدات داخلی نیز رشد خواهند کرد.

رضایی خاطر نشان کرد: دولتمردان باید به جای دغدغه این موضوع که واردات خودرو موجب خروج بیش از حد ارز از کشور شده است٬ مقداری از درامد حاصل از واردات خودرو را به صنعت خودرو کشور اختصاص دهند تا تولید ملی نیز توان رقابت با خودرو وارداتی را داشته باشد.

وی با اشاره به برخی دستورالعمل های دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: با مراقبت های غیر کارشناسی و توقف کامل امر واردات، آسیب زیادی به تولید داخل وارد می‌شود، همانطور که در گذشته دستورالعمل های نادرست در حوزه پارچه و منسوجات باعث افزایش سرسام آور قاچاق در این بخش شد.

وی تأکید کرد: باید از تجربه های تلخ گذشته استفاده کرد و با وضع قوانین مناسب در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

رضایی در پایان با اشاره به بحث اخذ نمایندگی رسمی از شرکت های مادر خودروساز خارجی، گفت: باید در نظر داشته باشیم که پیش از آنکه الزامی برای مجاب کردن خودروسازان خارجی برای سرمایه گذاری در ایران و توسعه تولیدات داخلی از سوی وزارت صنعت وضع شود، باید بستر لازم برای این مسئله فراهم شود.

به گفته وی، در حال حاضر شرکت های خودروساز خارجی حتی حاضر نیستند نام نمایندگی های ایرانی خود را در سایت‌هایشان به نمایش بگذارند٬ بنابراین در این شرایط نمی توان انتظار داشت در مدت زمانی کوتاه ارتباطی موثر میان شرکت های واردکننده و شرکت خودروساز مادر در اروپا ایجاد شود.


منبع: فارس

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران