کد خبر : ۳۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
شرکت خودروسازی تویوتا در پاسخ به تازه ترین توئیت تهدید آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا درباره ساخت کارخانه تولید خودرو در «گوان جوائو» مکزیک، با انتشار بیانیه ای نسبت به سخنان وی واکنش نشان داد.
به گزارش خودروکار، ترامپ تهدید کرده است که اگر تویوتا به غیر از آمریکا در مکزیک کارخانه تولید خودرو ایجاد کند با تعرفه مرزی سنگینی روبرو خواهد شد.

همزمان ژاپن اعلام کرده است که این تازه ترین برخورد تهدید آمیز آمریکا با ژاپن پس از فراز و نشیب هایی است که در روابط دو کشور با روی کار آمدن ترامپ شکل گرفته است.

اگرچه ترامپ از ناحیه ای به نام «باجا» در توییت خود یاد کرده اما تویوتا خاطر نشان کرده است که مقصود ترامپ منطقه «گوان جوائو» است.

ترامپ به ساخت خودرو تویوتا کورولا در مکزیک اشاره کرده و آورده است، در صورت انجام این کار مالیات سنگین مرزی برای تویوتا در نظر گرفته خواهد شد.

ترامپ پیشتر نیز شرکت های فورد و جنرال موتورز را مورد تهدید قرار داده و به فورد هشدار داده است به دلیل تولید خودروهای کوچک در مکزیک با ۳۵ درصد تعرفه روبرو خواهد شد.

تویوتا نزدیک به دو سال قبل از ساخت چنین کارخانه ای در مکزیک خبر داده بود و روزنامه ژاپن تودی امروز جمعه گزارش کرده که این کار می تواند باعث ایجاد دو هزار فرصت شغلی شود.

کار تولید کورولا در مکزیک بر اساس این گزارش از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز می شود و دیگر چنین مدلی در اونتاریو آمریکا تولید نمی شود و بجای آن مدل های دیگری در آمریکا تولید خواهد شد.

شرکت خودروسازی تویوتا در بیانیه امروز خود که روزنامه ژاپن تودی آن را منتشر کرده، تلویحا تهدید ترامپ را رد کرده و آورده است که تولید در مکزیک ارتباطی با تولید در آمریکا ندارد و به دلیل کارخانه جدید در مکزیک تولید در آمریکا کاهش نخواهد یافت.

تویوتا افزوده است: ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار در آمریکا و برای ساخت ۱۰ کارخانه تولید خودرو سرمایه گذاری کرده است و ۱۳۶ هزار نیرو و یکهزار و ۵۰۰ معامله گر دارد.

«آکیو تویودا» رئیس تویوتا گفته است که ما فعلا برنامه ای برای انتقال کارخانه نداریم و منتظریم ببینیم دولت ترامپ چه فرصت هایی برای این شرکت ایجاد می کند.

در پی تهدید ترامپ ارزش سهام تویوتا در بازار بورس ژاپن سه درصد کاهش یافت و این کاهش در سایر شرکت های خودروساز ژاپنی نیز مشاهده شد.

خودروسازی فورد هم اعلام کرده که با توجه به شرایط شکل گرفته و تهدیدهای ترامپ برنامه ساخت کارخانه تولید خودروهای کوچک در مکزیک را لغو می کند و بجای آن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار را در آمریکا سرمایه گذاری خواهد کرد.


منبع: اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران