کد خبر : ۳۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
خودروساز لوکس آلمانی آئودی با وجود رسوایی آلایندگی، در سال ۲۰۱۶ رکورد جدیدی در تحویل خودرو بر جای گذاشت.
به گزارش خودروکار، این برند لوکس که نقش مهمی در سود گروه خودروسازی فولکس واگن دارد، فروش خودروهای لوکس و شاسی بلند را از ۱.۸۰ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۵ به ۱.۸۷ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۶ افزایش داد.

تحویل خودروهای آئودی در آمریکا که رسوایی آلایندگی فولکس واگن در آن در سال ۲۰۱۵ افشا شد، چهار درصد و در انگلیس که دومین بازار اروپایی بزرگ این برند است، ۶.۴ درصد رشد کرد. سخنگوی آئودی با اعلام این آمار، گزارش نشریه دی ولت را درباره افزایش آمار فروش این برند خودروسازی تایید کرد.

آئودی هفته جاری به همراه شرکت مادر خود، آمار دسامبر را منتشر می کند و انتظار می رود این آمار نشان دهد آئودی از نظر فروش جهانی در میان برندهای لوکس مرسدس بنز و ب ام و به رتبه سوم نزول کرده است.

دی ولت به نقل از مدیر فروش آئودی نوشت، فروش خودروهای دیزلی آئودی که بدنبال رسوایی آلایندگی در آمریکا ممنوع شده بود، ممکن است ازسرگرفته شود اما هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

بر اساس گزارش رویترز، در مقابل برند فولکس واگن با تغییر استراتژی خود برای بهبود وجهه‌اش پس از رسوایی آلایندگی دیزلی، قصد دارد عرضه خودروهای دیزلی در آمریکا را متوقف کند.

منبع:ایسنا
انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران