کد خبر : ۳۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
اکنون میتوان با حداقل 4.600.000 تومان، یک خودرو متعلق به سال 1378 را تهیه نمود که با توجه به استهلاک و سنگینی بدنه برای موتور و همچنین مصرف 11.5 لیتر سوخت در نمونه سالم آن، عملاً توجیه خرید آن را از بین می برد.
به گزارش خودروکار، در ماه های پایانی سال، خرید و فروش خودرو با پیشرفت سریع و سابقه داری رو به افزایش میگذارد. این افزایش خرید و فروش به دلیل افزایش توان مالی دارندگان خودرو است. ازین رو افرادی که تا بحال دارنده هیچ خودرویی نبوده اند، سعی می کنند تا با فراهم آوردن شرایط مالی اقدام به خرید خودروهایی طبیعتاً زیر بازه قیمتی 20 میلیون نمایند.
 
در این مطلب قصد داریم تا بهترین پیشنهاد در بازه زیر 20 میلیون تومان را ارائه کنیم:
 
پژو RD
 

این خودرو که پس از تلفیق موتور پیکان، بدنه پژو و یک جعبه دنده 5 دنده ای ایجاد شد، سال‌ها در بازار خودرویی ایران دست به دست شد. اکنون میتوان با حداقل 4.600.000 تومان، یک خودرو متعلق به سال 1378 را تهیه نمود که با توجه به استهلاک و سنگینی بدنه برای موتور و همچنین مصرف 11.5 لیتر سوخت در نمونه سالم آن، عملاً توجیه خرید آن را از بین می برد.
 
پراید 141

 
پراید، خانواده ای که همه با هم شباهت دارند! این بار یک عضو جدید را در کنار خودرو می دید. پراید 141 عضو متفاوت این خانواده با حداقل قیمتی 7.200.000 تومان با مدل سال 1382 قابل تهیه است. این خودرو با 8.8 لیتر سوخت در 100 کیلومتر نزدیک به استاندارد مصرف ایرانی ها است.
 
MVM110 2 سیلندر

 
این چینی کوچک 3 سیلندری که مورد پسند غالب بانوان است، توانسته خود را به خوبی در بازار ارزان قیمت ها معروف کند. این خودرو با حداقل 7.550.000 تومان با مدل سال 1384 قابل تهیه است. مصرف آن روی کاغذ کمتر از 6 در 100 کیلومتر است. شاید بتوان بعد از بررسی بازار فروش آن، آن را یک گزینه برای سفرهای شهری بیان کرد.
 
206 ها
 
باز هم این فرانسوی مقبول!! خانواده پژو 206 که از تیپ 1 تا تیپ 5 آن در بازه قیمتی 12 الی 15 میلیون تومان قابل تهیه است، با مصرف بین 8 الی 9 لیتر در صد متر را میتوان یکی از بهترین گزینه ها برای خرید معرفی نمود.
 
خوش فروش بودن خودرو
 
در میان نمونه های ذکر شده، خرید و فروش 206 و پراید از سایر گزینه ها بهتر است و افت قیمت کمتری خواهد داشت.
 
هزینه های نگهداری

 
هزینه های نگهداری برای خودرو پراید از سایرین کمتر است. ولی شاید 206 و RD نیز در این گردونه دوم و سوم باشند.
 
هزینه سوخت
 
هزینه سوخت خودروها به جز پژو RD در بازه یکسانی قرار دارند.
 
آسایش سواری

 
از نظر سواری خودروهایی که مطرح شد، میتوان رتبه 1 را به 206 و سایر رتبه های را RD و پراید داد.
 
استهلاک
 
از منظر استهلاک خودرو، پراید کمترین استهلاک را در بازه طولانی خواهد داشت. هرچند که باید این خودروها را با توجه به کبلومتر کارکرد زیادشان، کاملاً به نحوه استفاده دارندگان آن مرتبط دانست و سلامت آن را می بایست از میزان و نحوه استفاده دارندگان قبلی تخمین زد.



منبع: باشگاه خبرنگاران
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران