کد خبر : ۳۳۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
شرکت خودروسازی "ب ام و" با وجود دشمنی ترامپ برای خودروهای وارداتی، برنامه اش برای ساخت کارخانه جدید در مکزیک را مورد تاکید قرار داد.
به گزارش خودروکار، رییس جمهور منتخب آمریکا تهدید کرده است از شرکت‌هایی که خودروهای تولید مکزیک را وارد بازار آمریکا می‌کنند مالیات سنگینی خواهد گرفت.


شرکت "ب ام و" یک میلیارد دلار در کارخانه‌ای در مکزیک هزینه می‌کند، در حالی که سایر شرکت‌ها در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده یا تولید خود را به این کشور منتقل می‌کند.

شرکت فیات کرایسلر اتومبیل هفته جاری اعلام کرد که یک میلیارد دلار برای تولید سه مدل جیپ در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت همچنین تولید پیکاپ رم را از مکزیک به آمریکا منتقل خواهد کرد.

ترامپ هفته گذشته از جنرال موتورز برای تولید خودرو در مکزیک انتقاد کرد. وی همچنین تویوتا را تهدید کرد: اگر برنامه‌اش برای ساخت کارخانه در مکزیک را ادامه دهد، مالیات بر واردات سنگینی از این شرکت خواهد گرفت.

ایان رابرتسون، مدیر فروش و بازاریابی "ب ام و"، به بی بی سی گفت: این شرکت نسبت به ساخت کارخانه جدید در سن لوئیس پوتوسی که قرار است در آنجا خودروهای ۳ Series برای فروش در آمریکای شمالی تولید شوند، کاملا متعهد است.

وی افزود: این شرکت یک میلیارد دلار در کارخانه‌اش در کارولینای جنوبی سرمایه‌گذاری کرده و خاطرنشان کرد که "ب ام و" بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو از نظر ارزش از شرکت فورد هفته گذشته برنامه اش برای ساخت کارخانه‌ای به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار در مکزیک را لغو کرد و در عوض تصمیم گرفت فعالیتش را در میشگان گسترش دهد.

مارک فیلدز، رییس مدیرعامل فورد اظهار کرد: این تصمیم تا حدودی به دلیل کاهش فروش خودروهای کوچک و تا اندازه ای، رای اعتماد به سیاست‌های دونالد ترامپ بوده است.

فیات کرایسلر هم اعلام کرده است در کارخانه‌ای در میشیگان سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا بتواند دو مدل شاسی‌بلند جیپ را تولید کرده و تولید پیکاپ رم که در حال حاضر در مکزیک تولید می شود، به این کارخانه منتقل می شود. همچنین در ابزارهای کارخانه فیات کرایسلر در اوهایو تغییراتی داده می‌شود تا پیکاپ جدید جیپ در این کارخانه تولید شود. در نتیجه فیات کرایسلر ۲۰۰۰ شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

براساس گزارش بی بی سی، اعلام این تصمیم از سوی فیات کرایسلر، دومین فاز برنامه‌ای است که ابتدا در ژانویه اعلام شد و هدف آن گسترش بازار برای خودروهای پیکاپ و شاسی‌بلند است.


منبع: اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران