کد خبر : ۳۳۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
یکی از تکنولوژی های جدیدی که در نمایشگاه سی ئی اس (نمایشگاه الکترونیک مصرفی) امسال معرفی شد و بهت و حیرت همگان را برانگیخت، «تکنولوژی غلبه بر نیروی جاذبه» ی کمپانی هوندا است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، کمپانی هوندا از موتور سیکلتی که توانایی حفظ تعادل خود و ایستادن را داراست، در نمایشگاه  CES 2017 ، که در لاس وگاس امریکا در حال برگزاری است، رونمایی به عمل آورد.



 
کمپانی هوندا هنوز از اینکه این تکنولوژی را چه زمانی در تمامی محصولات خود به کار خواهد برد حرفی به میان نیاورده است. و تنها هدفش از معرفی این تکنولوژی در نمایشگاه امسال، اثبات محال نبودن این تکنولوژی و عملی شدن آن در آینده ی نه چندان دور در صنعت موتور سیکات سازی است.

البته این تکنولوژی زیاد هم جدید نیست! چرا که  در حال حاضر کمپانی "ب ام و" از این تکنولوژی پیشرفته در حال استفاده است. اما تکنولوژی ای که هوندا در نمایشگاه امسال از آن پرده برداشت، با تکنولوژی از قبل ابداع شده ی کمپانی "ب ام و" بسیار متفاوت است. در سیستم ارائه شده از سوی بی ام دبلیو، این تکنولوژی مبتنی بر ژیروسکوپ  تحقق یافته است، در حالی که هوندا استفاده از این تکنولوژی را مستقل از ژیروکوپ ممکن ساخته است.

در مورد ژیروسکوپ باید افزود که، وسیله‌ای برای اندازه‌گیری و یا حفظ جهت است که از اصل بقای تکانهٔ زاویه‌ای استفاده می‌کند.

بنا بر اعلام کمپانی هوندا ، این تکنولوژی قبلا هم در نسل جدید دوچرخه های برقی تحت نام « UNI-CUB»  مورد استفاده قرار گرفته است.



منبع: motosiklet.net
مترجم خودروکار: فاضل سوری

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران